arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

هشدار معاون وزیر بهداشت: اگر مردم در تعطیلات پیش رو به سفر بروند، موج سوم کرونا آغاز می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این‌‌که موضوع کرونا شبیه جبر است. احتمال و خدایی نکرده نداردگفت: افزایش تردد افزایش ابتلا می‌دهد. دکتر حریر چی گفت: من یک نکته کلیدی را باید بگویم؛ مردم عزیز اگر به موجب سوم دچار شویم یک نکته اساسی را خواهیم داشت، جامعه پزشکی و پرستاری ما خسته و فرسوده اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این‌‌که موضوع کرونا شبیه جبر است. احتمال و خدایی نکرده نداردگفت: افزایش تردد افزایش ابتلا می‌دهد.

به گزارش انتخاب، دکتر ایرج حریرچی در گفت‌‌وگویی تلویزیونی گفت: استان‌هایی مثل مازندران گلستان و گیلان که جزو استانهای قرمز ما هستند مقصد سفر اند، اصفهان توانسته تاکنون خوب مدیریت کند، آدربایجان شرقی و خراسان رضوی مقصد سفر هستند. هم در این جا و هم جاهایی که برگشت میکنند یعنی تهرانی ها و کرجی ها ویروس را هم میبرند هم می آورند.

وی افزود: ۵الی ۷ روز بعد موارد سرپایی و ۲ الی ۳ هفته هفته بعد موارد بستری و ۴ الی ۶ هفته موارد مرگ افزایش را نشان خواهد داد.

دکتر حریر چی گفت: من یک نکته کلیدی را باید بگویم؛ مردم عزیز اگر به موجب سوم دچار شویم یک نکته اساسی را خواهیم داشت، جامعه پزشکی و پرستاری ما خسته و فرسوده اند

وی بیان کرد: ما تا کنون ۱۶۴ شهید داده ایم همین امروز بیمارستان بقیه الله فقط دوتا از نیروهای خدماتیشان شهید شده اند. همین اواخر دو پزشک بدون هیچ بیماری زمینه ای دختر ۸ سالشان را از دست داده اند. پزشک ما که بچه کارگر بوده با پول کارگری بزرگ شده پزشک ما که با پول دستفروشی پدرش بزرگ شده رتبه یک رقمی یا دو رقمی آورده بعد تعدادی از مردم به مسافرت می روند و کرونا می گیرند و این پزشک به خاطر مراقبت از آن ها شهید می شود.

وی افزود: درخواست جامعه پزشکی و پرستاری و بهداشت و درمان این نیست که پوسترشان را بزنند روز مشخص کنند و شعر و سرود و تبریک بگویند درخواستشان این است که مردم مواظب خودتان باشید. ما نمی گوییم که ما را مبتلا نکنید مردم اگر رعایت نکنید همین بلاهای تیرماه به دست می آید. 

 

نظرات بینندگان