arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

وزیر خارجه فرانسه: لبنان در خطر ناپدید شدن است

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که لبنان "با خطر ناپدید شدن قرار دارد." لودریان خواستار تشکیل دولت جدید و انجام اصلاحات فوری در لبنان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که لبنان "با خطر ناپدید شدن قرار دارد." آقای لودریان خواستار تشکیل دولت جدید و انجام اصلاحات فوری در لبنان شده است.

به گزارش بی بی سی، وزیر خارجه فرانسه گفته است که "خطری که امروز لبنان را تهدید می کند این است که این کشور با خطر محو و ناپدید شدن مواجه است." وی خواستار اقدام داخلی و بین المللی برای نجات لبنان شده است.

به گزارش رادیو فرانسه 24، آقای لودریان در مورد انتظار از تشکیلات حکومتی لبنان برای حل بحران کنونی آن کشور گفته است که "آنان در این مورد که هیچ کاری انجام ندهند توافق دارند."

قرار است امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اوایل هفته آینده برای تسریع در روند بازسازی بیروت پس از انفجار اخیر بار دیگر عازم لبنان شود. وی یک روز بعد از انفجار بیروت به این شهر سفر کرد و چند روز بعد ریاست یک کنفرانس بین المللی ویدیوئی برای گردآوری کمک برای لبنان را برعهده گرفت.

آقای لودریان با تاکید بر لزوم ارسال کمک های فوری به لبنان گفته است "این کشور بر لبه پرتگاه قرار دارد و با شرایط وخیم انسانی و بهداشتی مواجه است."

نظرات بینندگان