arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

هلال احمر خراسان جنوبی به ۸۲۳ نفر گرفتار سیلاب امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر تیم‌های امدادی این جمعیت به ۸۲۳ نفر در ۳۶ روستای سیلزده استان امدادرسانی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر تیم‌های امدادی این جمعیت به ۸۲۳ نفر در ۳۶ روستای سیلزده استان امدادرسانی کردند.

محمدرضا رضایی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در چند روز گذشته ۶۹۸ حادثه دیده سیلاب در شهرستان بیرجند، ۱۰۹ نفر در شهرستان خوسف، هشت نفر در شهرستان نهبندان و هشت نفر در شهرستان سربیشه از خدمات امدادی هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۳۰ تخته پتو، ۹۸ تخته موکت، ۴۵۰ کیلوگرم نایلون و هشت دستگاه چادر و ۷۰ سیلندر گاز (با همکاری شرکت نفت) بین مردم مناطق سیلزده استان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۳۲۰ قوطی انواع کنسرو بین خانوارهای آسیب دیده از سیلاب خبر داد و افزود: توزیع ۲۲۵ بسته ۷۲ ساعته غذایی بین آسیب‌دیدگان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: اقلام کمکی بین ۲۰ روستای سیلزده در خوسف، ۱۲ روستا از شهرستان بیرجند و چهار نقطه در شهرستان های نهبندان و سربیشه توزیع شده است.

رضایی با بیان اینکه این ماموریت‌ها با همکاری ۱۱۶ نفر در قالب ۴۳ تیم امدادی انجام شده است یادآور شد: همچنین ۴۰ دستگاه خودروی امدادی، ۴۴ ست سبک، یک ست کوهستان، ۱۹ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش در این امدادرسانی‌ها به گارگیری شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به صعب‌العبور بودن برخی از مناطق سیلزده، کمک رسانی به افراد حادثه دیده ادامه دارد.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بارش تابستانه روزهای اخیر ضمن اینکه باعث خوشحالی و غافلگیری مردم شد، خساراتی را نیز در این استان برجا گذاشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان