arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

نتایج یک نظرسنجی جدید: بایدن همچنان در ۶ ایالت تعیین کننده جلوتر از ترامپ است

تارنمای «هیل» امروز (پنجشنبه) گزارش داد که نتایج نظرسنجی شبکه خبری «سی ان بی سی» و موسسه تحقیقات نظرسنجی «چِنج» نشان می‌دهد که بایدن برتری ۳ درصدی خود را در ایالت‌های مهم و تاثیرگذار در انتخابات آمریکا همچون «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» حفظ کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نتایج نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد «دمکرات‌ها» در انتخابات ۲۰۲۰ در ۶ ایالت مهم و تعیین‌کننده نتیجه انتخابات، همچنان پیشتاز است، هر چند که رقابت او با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی و نامزد «جمهوریخواهان» تنگ‌تر شده است.

تارنمای «هیل» امروز (پنجشنبه) گزارش داد که نتایج نظرسنجی شبکه خبری «سی ان بی سی» و موسسه تحقیقات نظرسنجی «چِنج» نشان می‌دهد که بایدن برتری ۳ درصدی خود را در ایالت‌های مهم و تاثیرگذار در انتخابات آمریکا همچون «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» حفظ کرده است.

در همه این ۶ ایالت، بایدن پیشتاز است، اما در «کارولینای شمالی» فقط با ۱ درصد اختلاف در آریزونا ۲ درصد، فلوریدا و پنسیلوانیا ۳ درصد فاصله از رقیب جمهوریخواه خود جلوتر است.

این اختلاف در ایالت ویسکانسین به ۵ درصد و در میشیگان به ۶ درصد رسیده است.

در نظرسنجی سی ان بی سی و موسسه تحقیقاتی چنج که ماه گذشته نتایج آن اعلام شد، بایدن با اختلاف یک درصد در این ایالت کلیدی، از ترامپ عقب بود، اما اکنون با اختلاف ۴۸ در مقابل ۴۷ درصد جلو افتاده است.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا تنها دمکراتی بود که در سالهای اخیر در رقابت‌های ایالت کارولینای شمالی نسبت به رقیب جمهوریخواه خود برتری داشته است. در سال ۲۰۰۸ وی توانست حمایت رای دهندگان در این ایالت را جلب کند، اما در رقابت‌های سال ۲۰۱۲ شکست خورد.

«فلوریدا» بزرگترین میدان نبرد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و هر دو نامزد مبلغ هنگفتی را برای کسب پیروزی در این ایالت هزینه می‌کنند. ترامپ صاحب املاک متعددی در «ایالت آفتاب» است و مدت زمان قابل توجهی را در آنجا سپری می‌کند.

در این ایالت اختلاف ۶ درصدی پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ اکنون فقط به ۳ درصد رسیده است.

در ایالت آریزونا که هیچ دمکراتی از سال ۱۹۹۶ در طول انتخابات‌ها در این ایالت رای نیاورده است، بایدن با اختلاف ۴۸ به ۴۷ از ترامپ جلوتر است.

ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با پیروزی در ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین دمکرات‌ها را شوکه کرد. او اولین رئیس جمهوری جمهوریخواهی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در دو ایالت پنسیلوانیا و میشگان پیروز شده است. در ویسکانسین او اولین پیروزی را از سال ۱۹۴۸ رقم زد.

رقابت‌های در هر سه این ایالت‌ها تنگاتنگ است، هر چند نظرسنجی‌های جدید از رقابت شدیدتر در پنسیلوانیا و ویسکانسین حکایت دارد.

در هر ۶ ایالت تاثیرگذار تعداد رای دهندگانی که درباره همه‌گیری «ویروس کرونا» ابراز نگرانی کرده‌اند، کاهش یافته است. میزان محبوبیت شغلی ترامپ در مدیریت این ویروس ۳ درصد افزایش داشته است.

میزان پذیرش عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری در این ۶ ایالت به ۴۸ درصد رسیده که افزایشی دو درصدی را نسبت به نظرسنجی اوایل سال جاری نشان می‌دهد.

بر اساس این نتایج، در سطح ملی مقبولیت عملکرد ترامپ بدون تغییر و روی رقم ۴۵ درصد ثابت مانده است.

نظرسنجی سی ان بی سی و موسسه تحقیقاتی چنج از بین ۴ هزار و ۹۰۴ نفر از رای دهندگان در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین و در بازه زمانی بین ۲۱ تا ۲۳ آگوست انجام شده است و حاصل نظرسنجی از دو هزار و ۳۶۲ نفر از رای دهندگان در نظرسنجی‌های ملی این دو مرکز است که با ضریب خطای مثبت و منفی ۱.۴ درصد در ایالت‌های کلیدی و ۲.۰۲ درصد در سطح ملی انجام شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کارش را آغاز می‌کند.

دو حزب اصلی شرکت‌کننده در انتخابات، حزب دمکرات و حزب جمهوریخواه هستند. دونالد ترامپ که در سال ۲۰۱۶ برنده انتخابات در مقابل «هیلاری کلینتون» شد، متقاضی انتخاب مجدد برای دوره دوم در سال ۲۰۲۰ است.

نظرات بینندگان