arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

نخست‌وزیر عراق: فرانسه شریک راهبردی عراق است

نخست وزیر عراق از فرانسه به عنوان شریک راهبردی عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش یاد کرد. وی روابط بین دو کشور را مستحکم و ریشه دار دانست و گفت که بغداد بر توسعه شراکت خود با پاریس به منظور ارتقا و آماده سازی کامل نیروهای عراق و بالا بردن توانمندی های جنگی آنها و افزایش تبادلات اطلاعات اصرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق از فرانسه به عنوان شریک راهبردی عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش یاد کرد.

«مصطفی الکاظمی» روز پنجشنبه در دیدار با «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه که در بغداد به سر می برد،‌افزود که فرانسه کشوری دوست و شریک راهبردی عراق در جنگ با داعش است.

وی روابط بین دو کشور را مستحکم و ریشه دار دانست و گفت که بغداد بر توسعه شراکت خود با پاریس به منظور ارتقا و آماده سازی کامل نیروهای عراق و بالا بردن توانمندی های جنگی آنها و افزایش تبادلات اطلاعات اصرار دارد.

وی اظهار داشت که ارتش عراق در معرض تضعیف قرار گرفت اما دولت با این تلاش ها مقابله کرد.

وزیر دفاع فرانسه نیز در این دیدار، عملکرد دولت عراق را در طول مدت کوتاه عمرش، موفق ارزیابی کرد.

پارلی ادامه داد که فرانسه بر حمایت از عراق در جنگ با تروریسم و پشیتبانی از نیروهای عراق تاکید دارد به ویژه اینکه این کشور در قالب ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش نقش ایفا کرده است.

وی خاطر نشان ساخت که با دیدگاه دولت عراق مبنی بر اینکه داعش همچنان تهدیدی برای عراق و منطقه است، با توجه به فعالیت این گروه تروریستی در خاک سوریه، هم نظر است.

پارلی از آمادگی پاریس برای از سرگیری آموزش نظامی نیروهای عراق که براثر همه گیری کرونا متوقف شده بود، خبر داد و گفت که فرانسه در چارچوب ساز و کار جدید آماده از سرگیری این آموزش ها در سریعترین زمان ممکن است.

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق که نتائج این دیدار را در اختیار رسانه ها گذاشته است می افزاید که نخست وزیرعراق و وزیر دفاع فرانسه در این دیدار همچنین پیرامون اوضاع در سوریه و تاثیر آن بر ثبات در عراق و منطقه بحث و گفت وگو کردند.

وزیر دفاع فرانسه در حالی وارد بغداد شده که قرار است هفته آینده رییس جمهوری فرانسه به عراق سفر کند.

نظرات بینندگان