arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

کرملین: ادعای آمریکا درمورد ساخت تسلیحات شیمیایی به وسیله روسیه، خیمه شب بازی پوچ است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه گویا برخی موسسات علمی - تحقیقاتی روسیه به دنبال ساخت تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی هستند را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه گویا برخی موسسات علمی - تحقیقاتی روسیه به دنبال ساخت تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی هستند را رد کرد.

به گزارش ایرنا، دمیتری پسکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: گنجاندن نام چندین موسسه علمی و تحقیقاتی روسیه در فهرست سیاه آمریکا، خیمه شب بازی پوچ است.

وی افزود: این ادامه نوعی وابستگی طرف آمریکایی به خیمه شب بازی تحریمی است زیرا که آنان نمی توانند بدون تحریم زندگی کنند و هر روز برای کسی محدودیتی را اعلام می کنند.

آمریکا پنج نهاد تحقیقاتی روسیه را که یکی از آن‌ها در حال کار بر روی واکسن کرونا است، با ادعای نقش داشتن آن‌ها در تولید تسلیحاتی شیمیایی و بیولوژیکی تحریم کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که پنج نهاد تحقیقات روسیه را از جمله یک نهاد وابسته به وزارت دفاع این کشور که در حال کار بر روی واکسن کووید۱۹ است، تحریم کرده است.

آمریکا مدعی شد که این نهادها در حال کار بر روی سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی بوده‌اند.

به گفته پسکوف، کرملین هر گونه ادعا مبنی بر اینکه سازمان های روسی در ساخت سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی شرکت دارند را قویا رد می کند. این ادعا کاملا از حقیقت دور است.

وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از موسسات تحریم شده از سوی آمریکا در ساخت واکسن کرونا شرکت کرده است، این احتمال را بعید نمی دانیم که نمونه دیگر و غیرپنهان از مبارزه و رقابت است.

تحقیقات در مورد ناوالنی تحت کنترل پوتین قرار ندارد

پسکوف گفت: تحقیقاتی که وزارت کشور روسیه در مورد بستری شدن الکسی ناوالنی (رهبر مخالفان دولت روسیه) آغاز کرده است، تحت کنترل رئیس جمهوری روسیه قرار ندارد.

به گفته وی در زمان حاضر اقدامات پیش از آغاز پیگیریهای قضایی در مورد مساله ناوالنی جریان دارد. این تجربه ای روزمره از کار سازمان های قضایی و امنیتی ما است.

الکسی ناوالنی هفته گذشته در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار عارضه شدید شده و در شهر اومسک سیبری بستری شد.

وی سپس روز شنبه به بیمارستان چریته برلین منتقل شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه،بیمارستان برلین شامگاه دوشنبه اعلام کرد: نتایج آزمایش الکسی ناوالنی مخالف سرشناس روسیه برخلاف یافته‌های پزشکان روسی، نشان می‌دهد که وی مسموم شده است.

بیمارستان چریته برلین در پیامی توییتری نوشت: یافته‌ها حاکی از مسمومیت با ماده‌ای از گروه مهار کننده های کولین استراز است.

کولین استراز آنزیمی است که برای عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی لازم است.

مقدمات اجلاس گروه چهار نورماندی پایان نیافته است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که مقدمات برگزاری اجلاس سران گروه چهار نورماندی هنوز بپایان نرسیده است.

وی در واکنش به اینکه آیا اجلاس نورماندی در ماه سپتامبر برگزار می شود، اظهار کرد: مساله مقدمات مطرح است. مقدمات دیدار در سطح عالی باید فراهم شود.

گروه چهار نورماندی از روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه برای حل مساله اوکراین تشکیل یافته و تاکنون چند بار سران این کشورها با یکدیگر دیدار کرده اند.

نظرات بینندگان