arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۷ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهرانی ها دست بردار نیستند/خروج از شهر ادامه دارد
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۲۲:۲۲

همزمان با آغاز تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی ترافیک در محورهای هراز و فیروزکوه پرحجم و خروج خودروها از تهران همچنان ادامه دارد. سرهنگ سیاوش محبی در خصوص وضعیت محورهای شرق استان تهران اظهار داشت: هم اکنون تردد در محورهای هراز و فیروزکوه به صورت نیمه سنگین و پر حجم در حال انجام است. رئیس پلیس راه شرق استان تهران با بیان اینکه محور امام رضا و بزرگراه حرم تا حرم نیز ترافیکی نیمه سنگین را تجربه می‌کنند گفت: تعطیلات محرم امسال فرصتی برای عزاداری متفاوت است اما برخی از مردم با سفرهای غیر ضرور خود کار را برای مسئولین و متخصصان سخت کرده‌اند.

رویترز: آمریکا در تلاش برای دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در بورس آلمان است
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۲۱:۱۳

اوپراتور بازار سهام آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد افرادی که مدعی‌اند قربانی تروریسم ایران هستند بر اساس شکایتی که در دادگاه نیویورک تنظیم کرده‌اند به دنبال دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در شرکت «کلیراستریم» از زیر مجموعه‌های بورس آلمان هستند. بورس آلمان انجام هرگونه اقدام اشتباه در این زمینه را رد کرده است.

توضیحات دادستان گیلان در خصوص رای دادگاه پرونده رومینا اشرفی: دادگاه با توجه به ظرفيت قانونى موجود اقدام به صدور راى در مورد قتل رومینا كرده / قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند، حداكثر مجازات را حبس و ديه قرار داده
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۹:۰۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد رای پرونده قتل رومینا اشرفی گفت: پرونده قتل رومینا اشرفی توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازی و بر اساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است

وزارت راه: افزایش ۲۱.۵ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری نسبت به روز گذشته
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۸:۰۴

وزارت راه و شهرسازی بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۴۳ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری در شبانه ‌روز گذشته، از افزایش ۲۱.۵ درصدی تردد نسبت به روز قبل خبر داد.

جنجال خانواده خاوری در کانادا
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۴:۳۵

صفحه توییتر ژورنال ایرانیان کانادا در یک رشته توییت به نقل از روزنامه گلوب اند میل کانادا نوشت: ‏یک پروژه آپارتمان­ سازی شکست خورده در بخش شرقی تورنتو باعث شده است که اختلاف چند میلیون دلاری بین پسران خاوری و خانواده سرمایه­ گذار عربستانی فاش شود. در قلب این پرونده خشایار خاوری قرار دارد. بر طبق گزارش­ها، خشایار خاوری و برادرش اردوان در سال ۲۰۱۷ بابت یک معامله تجمیع زمین که در محله یورک شرقی تورنتو قرار دارد، سلسله وام­‌هایی با نرخ بهره بالا دریافت کرده­ اند و به صورت مستمر اقساط مربوط به وام‌­ها را پرداخت نکرده‌­اند.

شرکت وام‌دهنده به این پروژه اکنون بیش از ۸ میلیون دلار طلبکار است. این شرکت با پرداخت وام ۴۴ میلیون دلاری برای ساختن یک آپارتمان هفت طبقه موافقت کرده بود. با وجود دریافت موافقت برای ساخت این پروژه، تقریبا هیچ کاری به جز تخریب ساختمان­‌های موجود در محل انجام نشده است. ‏

۱۱۲ تن دیگر فوت کردند
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۴:۳۵

با فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۷ شهریور، دو هزار و ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر رسید.

تا کنون ۳۱۸ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

احمد خاتمی: فضای مجازی که توسط آمریکا، انگلیس اداره می‌شود، سگ هار است
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۴:۳۲

سید احمد خاتمی، گفت: هیچ مرجع تقلیدی نیست که از فضای مجازی استفاده نکند، مقام معظم رهبری نیز فضای مجازی دارند.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: متأسفانه بی دینی هم گاهی در فضای مجازی موج می‌زند، بنده پیش از این گفته بودم فضای مجازی که توسط آمریکا، انگلیس و سرویس‌های جاسوسی اداره می‌شود، سگ هار است، نوار آن هم موجود است.

وی اضافه کرد: اما در فضای مجازی نوشته شد سید احمد خاتمی گفت: «فضای مجازی سگ هار است». اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید؛ چرا حرف آدم را تحریف می‌کنید!

رای دادگاه رومینا اشرفی صادر شد
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۴:۳۰

مادر رومینا اشرفی نوجوان ۱۳ساله تالشی که خرداد ماه امسال توسط پدرش به قتل رسید ، گفت: رای دادگاه برای همسرم تنها ۹ سال و برای بهمن خاوری ( پسری که رومینا با او فرار کرده بود) دوسال حبس اعلام شده است.

رعنا دشتی گفت: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی از "رسیدگی ویژه" به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

او معتقد است: اگر همسرش قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود، چرا که در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

نخست وزیر ژاپن استعفا می‌کند؟
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۳۹

منابع ژاپنی از احتمال استعفای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به دلیل مشکلات جسمانی خبر داده اند. این خبر را یک منبع آگاه در حزب لیبرال دموکراسی اعلام کرده ولی هنوز رسما تایید نشده است. دفتر نخست وزیری ژاپن گفته فعلا نمی‌توانیم این موضوع را تایید کنیم اما شینزو آبه قرار است یک نشست اضطراری با مقامات ارشد حزب در مقر این حزب برگزار کند.

آبه طی دو هفته گذشته دو بار در بیمارستان به مدت کوتاه بستری شده است. «سوگا یوشیهیده» سخنگوی دولت ژاپن هفته پیش گفته بود آبه برای پیگیری مراجعه قبلی به بیمارستان دانشگاه کیو برده شده است. او در ادامه، گمانه‌زنی‌ها درباره بیمار بودن آبه را رد کرد و گفت: من هر روز او را می‌بینیم و مثل همیشه است.

دوره اول نخست‌وزیری آبه که ماه آینده ۶۶ سال می‌شود، ۱۳ سال قبل به طور ناگهانی به دلیل مشکلات جسمانی پایان یافته بود. مسئله‌ای که به گمانه‌زنی‌ها درباره وضع کنونی سلامتی او دامن زده است.

بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا اوایل پاییز است
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۷

مردانی متخصص بیماریهای عفونی گفت: با توجه به شیوع کنونی ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما لازم است افراد بویژه کودکان، بیماران و سالمندان اوایل پاییز واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند و بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا اوایل پاییز است.

آلمان: واکسن کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ آماده است
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۷

موسسه رابرت-کخ (RKI) آلمان در آخرین بولتن اپیدمیولوژیک خود عنوان کرد:داده های فعلی حاکی از آن است که یک یا چند واکسن کوید ۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۱ تحویل داده شود.

با این حال ، این موسسه همچنین نسبت به احتمال کمبود واکسن کوید ۱۹ نیز هشدار داد و ادامه داد: انتظار می رود که در آغاز واکسن کافی برای کل مردم در دسترس نباشد و اولویت بندی لازم باشد.

آلمان در حال حاضر چندین کاندید واکسن را در مراحل مختلف آزمایش دارد که این مراکز از دولت آلمان برای تسریع در آزمایش و گسترش ظرفیت های تولید کمک های مالی دریافت کرده اند.

وزارت بهداشت: کرونا تا ۲ سال با ما خواهد بود
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت​: همه ما باید بدانیم احتمالا تا دو سال با ویروس کووید ۱۹ زندگی خواهیم کرد.

علیرضا رئیسی، افزود: افزایش سفرها موجب مشکلاتی در بخش سلامت کشور شده و پزشکان و تیم درمان بسیار خسته اند و این سفرها، قطعی در افزایش آمار ابتلاء به ویروس کرونا تأثیرگذار است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بستن راه‌های مواصلاتی، درمان کوتاه مدت کرونا است، افزود: اعمال محدویت‌ها با موانع خاصی مواجه است و با توجه به زمان سفر در شهریور شدنی نیست و حتماً باید سبک زندگی را تغییر دهیم.

وزیر علوم: از مافیای کنکور تاثیرپدیری نداریم
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تاثیر مافیای کنکور شامل موسسات و مراکز برگزارکننده دوره های آمادگی کنکور بر حذف نشدن این آزمون، تاکید کرد: گروهی با عنوان کلاس های آمادگی کنکور از طریق کتاب و کلاس، دوره های آموزشی برگزار می کنند و برخی خانواده ها نیز از آن استقبال می کنند. اعتقاد من بر این است که این داوطلبان و خانواده ها هستند که سراغ موسسات یادشده می روند و کسی آنها را برای شرکت در این کلاس ها مجبور نمی کند.

غلامی با تاکید بر اینکه وزارت علوم و سازمان سنجش هیچ تاثیرپذیری از گروه ها و مافیای کنکور ندارند، اظهار داشت: وقتی که چاره ای به جز برگزاری کنکور برای انتخاب داوطلب در رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار وجود ندارد، آزمون باید برگزار شود و در این میان عده ای از داوطلبان هم به این کلاس های کنکور مراجعه می کنند.

وزیر علوم به این نکته اشاره کرد: این جریان، جریانی نیست که افرادی از مجموعه های مدیریتی دست اندرکار آن باشند. اصل قضیه، نبود روش جایگزین برای انتخاب داوطلبان رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار است.

سواحل و تفرجگاه‌های رشت مسدود می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۲

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت گفت: راه ورودی سواحل و تفرجگاه‌های شهرستان رشت در راستای جلوگیری از تجمعات گردشگران و پیشگیری از شیوع کرونا مسدود می‌شود.

واکنش وزارت خارجه به ادعای پمپئو در مورد بازگشت تحریم‌های بین المللی
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۲

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تاریخ اعلام‌شده از سوی وزیر خارجه آمریکا برای بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، اعلام کرد که این زمان‌بندی تنها در دنیای موازی خیالی «مایک پمپئو» به وقوع خواهد پیوست.

سعید خطیب‌زاده در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «۱۳ عضو شورای امنیت، از جمله رئیس شورا اعلام کرده‌اند که آمریکا به دلیل آنکه عضو برجام‌ نیست، از اساس هیچ جایگاه قانونی ندارد تا بتواند به قطعنامه ۲۲۳۱ متوسل شود. عقربه‌های ساعت فقط در جهان خیالی موازی پمپئو حرکت می‌کنند. این امر وقتی اتفاق می‌افتد که یک استاد سابق جاسوسی، رهبر دستگاه دیپلماسی ایالات متحده می‌شود.»

ثبت نام ۸۶ هزار داوطلب در رشته های بدون آزمون
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۱

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۸۶ هزار ۸۰۰ داوطلب برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: این مهلت تا ۷ مهر ماه سال جاری ادامه دارد.

ترامپ رسما نامزدی جمهوری‌خواهان را پذیرفت
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۰

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در آخرین شب گردهمایی جمهوری‌خواهان رسما نامزدی این حزب در انتخابات سوم نوامبر را پذیرفت.

ترامپ با انتقاد از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود گفت: «ما چهار سال گذشته را صرف جبران خساراتی کرده‌ایم که جو بایدن در ۴۷ سال گذشته به بار آورده است. در گردهمایی دموکرات‌ها، به سختی کلمه‌ای درباره دستور کار آنها شنیدیم. اما دلیلش این نیست که آنها برنامه‌ای ندارند. بلکه این است که دستور کار آنها افراطی‌ترین مجموعه پیشنهادهایی است که تاکنون توسط نامزد یک حزب عمده مطرح شده است».

واشنگتن: هر کس در برابر «اسنپ بک» بایستد تحریم خواهد شد
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۱۹

«کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد روز جمعه (به وقت تهران) گفت: «مکانیسم ماشه را بر اساس منافع آمریکا و ملت های منطقه اجرا خواهیم کرد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای اجرای روندهای قانونی عمل کند.»

او مدعی شد که قطعنامه 2231 به این کشور اجازه می دهد تا سازوکار بازگشت تحریم ها علیه ایران را اجرایی کند و هر کسی که در برابر اسنپ بک بایستد تحریم خواهد شد.

استقبال فرانسه از توافق ایران و آژانس
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۱۸

وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بازرسی آژانس از دو مکان در داخل ایران استقبال کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود عنوان کرد: «توافقی که بر اساس آن ایران به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی به دو سایت در داخل خاک خود را می دهد گامی در مسیر صحیح به شمار می آید.»

ادعای پمپئو: تحریم‌ها علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۰:۱۸

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه با ارائه تفسیری تحریف‌شده از متن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد: «هفته گذشته، بعد از ناکام ماندن شورای امنیت در عمل به مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، آمریکا فرایند ۳۰ روزه‌ای را برای بازگرداندن تقریباً تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران کلید زد. این تحریم‌ها به صورت خودکار از نیمه شب ۲۰ سپتامبر به وقت گرینویچ بازخواهند گشت.»

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی دیگر تفسیر کشورش از روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را اینطور شرح داد: «چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای ادامه رفع تحریم‌ها ارائه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد کرد. چنانچه قطعنامه‌ای ارائه نشود، تحریم‌ها علیه ایران روز ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اینگونه عمل می‌کند.»

نظرات بینندگان