arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

پژوهشگران آمریکایی: چاقی خطر مرگ را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد

براساس یک تحلیل جهانی چاقی احتمال بستری شدن در بیمارستان در اثر ابتلا به کووید-۱۹ را دو برابر می کند و خطر مرگ را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران آمریکایی می گویند چاقی ابتلا به سایر بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالا را محتمل تر می کند.

این در کنار ضعیف تر شدن سیستم ایمنی می تواند افراد را در مقابل موارد شدید کووید-۱۹ آسیب‌پذیرتر کند.

آنها همچنین می گویند اگر واکسنی برای ویروس کرونا تولید شود می تواند در افراد چاق کم‌اثرتر باشد.

واکسن آنفلوآنزا هم در افرادی که شاخص وزن بدن آنها از ۳۰ بالاتر است کمتر اثر دارد.

تیم محققان از دانشگاه کارولینای شمالی داده های جمع آوری شده در ۷۵ مطالعه از اطراف جهان را بررسی کردند که شامل تقریبا ۴۰۰ هزار بیمار می شد.

آنها دریافتند که احتمالا بستری شدن در افراد چاق مبتلا به کووید-۱۹ دو برابر است و احتمال انتقال آنها به بخش مراقبت های ویژه ۷۴ درصد بیشتر است. آنها همچنین بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر ویروس کرونا بودند

مطالعات در بریتانیا نشان دهنده خطری مشابه برای افراد دارای اضافه وزن است که دولت را به فکر معرفی تدابیر تازه برای مهار چاقی انداخته است.

پروفسور بری پاپکین که این مطالعه را در گروه آموزشی مغذی ها در دانشگاه کارولینای شمالی هدایت کرده گفت که افزایش خطرات کووید-۱۹ برای افراد چاق "خیلی بالاتر از انتظار بود."

او گفت که تغذیه سالمتر باید در بسیاری کشورها در اولویت باشد. او کاهش نوشیدنی های شیرین و کاهش شدید غذاهای فوری و فرآوری شده را توصیه کرد.

چاقی از عوامل شماری از بیماری هایی که همچنین خطرات کووید-۱۹ را افزایش می دهند شناخته شده است.

اضافه وزن قابل توجه همچنین می تواند باعث التهاب بیشتر بدن شود، توانایی ما برای مقابله با عفونت را کاهش دهد و به سیستم تنفسی و سایر ارگان ها فشار آورد.

پروفسور پاپکین می گوید: "محققان واکسن (بالقوه کرونا) باید چگونگی تاثیر آن در افراد چاق را بررسی کنند."

او نگران است اگر واکسنی برای ویروس کرونا تولید شد در میان جمعیت هایی که درصد افراد چاق در آنها بالاست کمتر تاثیر داشته باشد.

محققان می گویند با توجه به افزایش آمار چاقی در جهان و اینکه ۲۰ درصد جمعیت در تقریبا همه کشورها دچار چاقی یا اضافه وزن هستند - این برای بریتانیا و آمریکا نزدیک ۶۶ درصد است - درک چگونگی معالجه و تاثیر واکسن در این گروه "حیاتی" است.

منبع: بی‌بی‌سی

نظرات بینندگان