arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

کودتاگران مالی «آسیمی گویتا» را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند

با گذشت ۱۲ روز از کودتای نظامی در مالی و برکناری «ابراهیم ابوبکر کیتا» کودتاگران امروز «آسیمی گویتا» رئیس کمیته ملی نظامی «نجات مردم» (شورای نظامی) را بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند. گویتای ۳۷ ساله که از سوی نیروهای آمریکایی، فرانسوی و آلمانی آموزش دیده و سابقه همکاری با نیروهای ویژه آمریکا را نیز دارد، پیش از کودتا کمیته ملی «نجات مردم» را با هدف برگزاری انتخابات پس از برکناری ابراهیم ابوبکر تشکیل داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«آسیمی گویتا» سرکرده کودتاگران مالی، بعنوان رئیس‌جمهور این کشور از سوی عوامل کودتا انتخاب شد.

به گزارش فارس، با گذشت ۱۲ روز از کودتای نظامی در مالی و برکناری «ابراهیم ابوبکر کیتا» کودتاگران امروز «آسیمی گویتا» رئیس کمیته ملی نظامی «نجات مردم» (شورای نظامی) را بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

گویتای ۳۷ ساله که از سوی نیروهای آمریکایی، فرانسوی و آلمانی آموزش دیده و سابقه همکاری با نیروهای ویژه آمریکا را نیز دارد، پیش از کودتا کمیته ملی «نجات مردم» را با هدف برگزاری انتخابات پس از برکناری ابراهیم ابوبکر تشکیل داد.

روزنامه واشنگتن پست نیز هفته گذشته نوشت که «آسیمی گویتا» سال‌ها با نیروهای ویژه آمریکایی علیه «تروریسم» در غرب آفریقا همکاری کرده است.

تا کنون فقط کشور مغرب دولت کودتاگران را به رسمیت شناخته است. روز چهارشنبه سفیر مغرب در مالی در دیدار با «آسیمی گویتا» بر توسعه روابط دو طرف تأکید کرد.

سران کودتای نظامی مالی دیروز پنجشنبه مدعی شدند که «ابراهیم بوبکر کیتا» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور را آزاد کرده‌اند.

نظرات بینندگان