arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹

فرمانده ارتش آمریکا: نیروهای مسلح در نزاع انتخاباتی ورود نمی‌کنند

«مارک میلی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نیروهای مسلح در روند انتخابات ماه نوامبر یا حل نزاع انتخاباتی این کشور، ایفای نقشی نخواهد داشت. او گفت: بر اساس قانون، در صورت بروز نزاع بر سر برخی ابعاد انتخابات، دادگاه‌ها یا کنگره آمریکا مسؤول حل هر گونه نزاعی هستند، نه ارتش این کشور.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک میلی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نیروهای مسلح در روند انتخابات ماه نوامبر یا حل نزاع انتخاباتی این کشور، ایفای نقشی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رویترز جمعه نوشت که ژنرال میلی در پاسخی کتبی به «الیسا اسلوتکین» و «میکی شریل» دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا آورده است: بر اساس قانون، در صورت بروز نزاع بر سر برخی ابعاد انتخابات، دادگاه‌ها یا کنگره آمریکا مسؤول حل هر گونه نزاعی هستند، نه ارتش این کشور.

وی افزود: من در این روند، نقشی برای نیروهای مسلح نمی‌بینم.

پیش‌تر، پنتاگون نیز اعلام کرده بود که قانون اساسی آمریکا هیچ نقشی برای ارتش این کشور «به عنوان داور سیاسی یا نزاع انتخاباتی» در نظر نگرفته است.

برخی مقام‌های ارشد سابق در پنتاگون ابراز نگرانی کرده‌اند که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا قصد دارد ارتش را سیاست‌زده کند.

نگرانی‌ها از آنجا ناشی می‌شود که ترامپ تهدید کرده بود برای سرکوب معترضانی که علیه قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست توسط پلیس این کشور تظاهرات کرده‌اند، ارتش را به شهرها اعزام می‌کند.

ترامپ گفته که ممکن است در انتخابات تقلب صورت بگیرد و از پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت، خودداری کرده است.

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن گفت که نگران است، ترامپ انتخابات نوامبر را «بدزدد» اما یقین دارد که در صورت شکست ترامپ در انتخابات، ارتش وی را برای خروج از کاخ سفید اسکورت خواهد کرد.

نظرات بینندگان