arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

نصرالله: آمریکا به دنبال تاراج ثروت منطقه است

آمریکا یک جبهه باطل است که خواهان سیطره و تسلط بر کشورهاست و به دنبال تاراج نفت و گاز و اموال منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طبق رسم همه ساله در روز عاشورای حسینی در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) و نیز تحولات روز منطقه سخنرانی می‌کند.

این سخنرانی هم اکنون در حال برگزاری است.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش با اشاره به بیماری کرونا که همه دنیا را درگیر کرده از خداوند خواست، این بیماری را از همه ملت‌های جهان دور کند و ابراز امیدواری کرد که مراسم عاشورای سال آینده را مانند همه سال‌های گذشته قرار دهد.

وی افزود: امسال روز دهم محرم به ویژه در لبنان غم انگیز تر است . میدان ها و خیابان ها که از دوستداران اهل بیت و عزادران موج می زد امروز به دلیل کرونا که جهان را در برگرفته، خالی است . این مراسم هر سال منحصر به فرد و تصویری از حضور ملت وفادار و آگاه و دوستدار خداوند و رسول الله بود از خداوند می خواهیم این بیماری را از تمام ملت های جهان دور کند تا بتوانیم سال آینده مانند همه سال های گذشته مراسم را برگزار کنیم.

وی با اشاره به عاشورای حسینی و روز شهادت سرور و سالار شهیدان گفت : به پیامبر (ص) به عنوان صاحب واقعی این عزاداری و کسی که برای حسین (ع) در روز تولد و پیش از شهادتش گریست، تسلیت می‌گویم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: امام حسین دو موضع را به نمایش گذاشت، اول هنگامی که باطل منطق و سیاستش را در برگرفته است و حق به موضوعی عجیب و محکوم تبدیل می‌شود . در آن زمان از تمام مومنان و آزادگان انتظار می رود موضعی اعتراض آمیز اتخاذ کنند که تا شهادت پیش برود. وقتی باطل تمام مسائل مردم را در برمی‌گیرد، چه زندگی‌ای؟

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: موضع دیگر اینکه سلطه جویان و اشغالگران دو گزینه را مطرح می کنند یا پذیرش راه حل‌های ذلت بار یا جنگ تحمیلی و پذیرش تبعات آن. گزینه مکتب کربلا روشن و قاطعانه و قوی است: هیهات من الذله. این موضع روز دهم کربلا است.

وی ادامه داد : موضع دوم فقط فلسطین نیست بلکه سراسر منطقه‌ای است که در آن زندگی می کنیم و به سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و گزینه‌های آن مربوط می شود و آنجا نیز بین حق و باطل کشمکش در جریان است. ملت ها و حکومت هایی که به دنبال زندگی آزاد و شرافتمدانه هستند و می‌کوشند ثروت های نفتی و آبی آن را برای این منطقه حفظ کنند، نماینده حق هستند و تلاش دارند مردم اختیار تصمیمات خود را داشته باشند و آمریکا نیز نماینده باطل و به دنبال سلطه جویی و تحمیل حکومت ها و غارت ثروت های نفتی و گازی و دارایی مردم منطقه است . او آشکارا نماینده باطل است.

نصرالله گفت: در کشمکش کنونی منطقه، دو موضع کاملا روشن شامل کشمکش بین حق و باطل در جریان است. اول فلسطین اشغالی است که اسرائیل این سرزمین را از سال 1948به اشغال در آورده است و علاوه بر این بلندی های جولان و کشتزارهای شعبا و کفر شوبا را اشغال کرده است. این همان باطل آشکار است که بدون هیچ ابهامی شاهد آن هستیم.

وی افزود: اشغال و غصب و مصادره حقوق با توسل به زور ، باطل است. ملت فلسطین در سراسر سرزمین خود از دریا تا نهر صاحب حق است و جولان حق ملت سوریه است و ملت لبنان نیز در سرزمین خود صاحب حق است. برخی با توسل به زور و کشتار و گرسنه نگاه داشتن و تحریم اقتصادی به دنبال تحمیل اشغالگری هستند .

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: در رویارویی با این باطل برخی به حق توسل جسته و برای احقاق آن مبارزه می کنند که همان نیروهای مقاومت در برابر این اشغالگری هستند و از کشورها و ملت ها و جنبش های مقاومت شکل گرفته اند. ما در حزب الله و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم به پایبندی قاطعانه خود بر مخالفت با این رژیم و به رسمیت نشناختن آن حتی اگر تمام دنیا آن را به رسمیت بشناسند، تاکید می کنیم. امکان ندارد ما این باطل واضح روشن و مصادره سرزمین و حقوق و مقدسات را به رسمیت بشناسیم . ما در کنار تمام کسانی که رودروی این رژیم غاصب ایستاده اند، می‌مانیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان