arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز ۶ میلیون نفر رسید / مرگ ۹۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به مرز ۶ میلیون نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به مرز ۶ میلیون نفر رسید.

به گزارش فارس، طبق اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۰۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۹۶۱ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و شمار کلی فوتی‌های این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۸۳ هزار و ۴۷ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کروناویروس و تلفات این ویروس در ایالات متحده آمریکا تاحدودی کاهش داشته است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۳۶ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۸۷ هزار و ۲۲۴ مورد گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در آمریکا را تجزیه و تحلیل می‌کند، ایالت کالیفرنیا با ۷۰۵ هزار و ۹۵۱ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۹۳۷ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود و ایالت نیویورک که در زمان اوج شیوع کرونا، کانون این بیماری در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از ایالات تگزاس و فلوریدا، با ۴۳۴ هزار و ۱۰۰ مورد ابتلا، در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارد، اما با ۳۲ هزار و ۹۵۱ مورد فوتی همچنان بیشترین تعداد تلفات کووید-۱۹ در آمریکا را به خود تخصیص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۵ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۶۸ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس مبتلای شده‌اند که از آن میان ۸۴۵ هزار و ۷۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۸۶۲ هزار و ۳۱۱ مورد ابتلا و ۱۲۰ هزار و ۸۲۸ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۳۳ مورد ابتلا و ۶۳ هزار و ۴۹۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.

با افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کروناویروس و قربانیان این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا، نتایج یک نظرسنجی که اخیراً منتشر شده، نشان می‌دهد که آمریکا و انگلیس در مقابله با همه‌گیری کرونا عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

طبق این نظرسجی، تنها ۴۶ درصد بریتانیایی‌ها و ۴۷ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که دولت آن‌ها به خوبی از پس همه‌گیری کرونا برآمده که بسیار کمتر از کشور‌هایی مثل دانمارک است که ۹۵ درصد مردمش معتقدند دولتشان عملکرد خوبی در مواجه با کرونا داشته است.

نظرات بینندگان