arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

کیفیت هوای تهران، از ناسالم به سالم رسید

کیفیت هوای پایتخت امروز پس از یک روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، با کاهش غلظت آلایندگی ازن در شاخص لحظه‌ای ۸۸ در شرایط قابل قبول یا سالم قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیفیت هوای پایتخت امروز پس از یک روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، با کاهش غلظت آلایندگی ازن در شاخص لحظه‌ای ۸۸ در شرایط قابل قبول یا سالم قرار گرفت.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ازن طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز صبح - دوشنبه- بر روی شاخص ۱۱۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله زنان باردار، کودکان و بیماران قلبی و ریوی قرار داشت.

در همین مدت، غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ با شاخص ۷۶، میکرون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۵۰ و منواکسید کربن با شاخص ۲۲ بوده‌است.

بر این اساس، ایستگاه‌های ستاد بحران در منطقه ۷ با شاخص ۱۴۰، پیروزی در منطقه ۱۳ با شاخص ۱۳۱ و گلبرگ در منطقه۸ با شاخص ۱۲۱ از لحاظ غلظت آلاینده ازن طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم بود.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۵۵، میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ با شاخص ۵۸ و شریف منطقه ۲ با شاخص ۶۱ در همین مدت با کمترین آلایندگی ممکن، جز سالم ترین مناطق تهران بود.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده‌است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۱۱ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۳۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ٢ روز ناسالم برای همه گروه ها به ثبت رسیده‌است.

نظرات بینندگان