arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

هشدار سازمان ملل: نیمی از مردم لبنان با کمبود غذا روبرو خواهند شد

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای غرب آسیا موسوم به (ESCWA) هشدار داده با این انفجار و آسیب‌های ناشی از آن، نیمی از جمعیت لبنان در آینده با خطر کمبود مواد غذایی روبرو هستند. این نهاد جهانی خواستار برنامه‌ریزی فوری برای این معضل شده است. لبنان ۸۵ درصد از غذای خود را از خارج وارد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل متحد در مورد کمبود غذا در لبنان هشدار داد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در پی انفجار ۴ اوت در بندر بیروت به جز ۱۹۰ نفری که کشته شدند و ۱۵ میلیارد دلار خسارت به شهر وارد شد، سیلوی اصلی لبنان نیز از بین رفت تا مردم این کشور برای تامین گندم خود با مشکلات زیادی روبرو باشند. حالا کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای غرب آسیا موسوم به (ESCWA) هشدار داده با این انفجار و آسیب‌های ناشی از آن، نیمی از جمعیت لبنان در آینده با خطر کمبود مواد غذایی روبرو هستند. این نهاد جهانی خواستار برنامه‌ریزی فوری برای این معضل شده است.

این هشدار درحالی صادر شده که لبنان با بدهی عمیق خارجی و همچنین بحران اقتصادی روبرو است و کرونا نیز در این کشور شیوع گسترده‌ای دارد. لبنان ۸۵ درصد از غذای خود را از خارج وارد می‌کند. به دلیل تورم بالا (۵۰ درصدی) نگرانی از افزایش قیمت و کمبود مواد غذایی در لبنان وجود دارد.

نظرات بینندگان