arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

واکنش خسرو معصومی به قاچاق «خرس»

خسرو معصومی درباره انتشار نسخه قاچاق فیلم «خرس» گفت: تمام کسانی که ۹ سال قبل فیلم را توقیف کردند در این اتفاق مقصر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خسرو معصومی درباره انتشار نسخه قاچاق فیلم «خرس» گفت: تمام کسانی که ۹ سال قبل فیلم را توقیف کردند در این اتفاق مقصر هستند.

«خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی یکی از چند فیلم توقیف شده سینمای ایران است که اگرچه سال ۹۰ در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و دو جایزه هم گرفت، اما به دستور مدیران وقت توقیف شد و اجازه اکران پیدا نکرد.

معصومی آنقدر به اکران فیلمش روی پرده سینما اصرار داشت که حتی امسال و در شرایط کرونایی که سینماها اول تعطیل شدند و بعد هم از رونق افتادند حاضر به اکران آنلاین فیلمش نشد و تاکید کرد، «خرس» برای پرده سینماست.

اما حالا پس از ۹ سال انتظار برای صدور مجوز نمایش «خرس» به او خبر رسیده که فیلمش قاچاق شده شده و نسخه‌ای از آن با لوگوی «شکوفا فیلم» منتشر شده است.

معصومی با گله‌ از کسانی که در این سال‌ها برای رفع توقیف فیلم تلاشی انجام ندادند، گفت:‌ یکی دو سال قبل از نتفلیکس درخواستی آمد که فیلم «خرس» را نمایش دهند. حتی گفت‌وگویی هم با من داشتند و من گفتم فیلم مجوز نمایش ندارد. سپس از آنجا که فیلم به موسسه رسانه‌های تصویری فروخته شده بود که بعد هم با بنیاد سینمایی فارابی ادغام شد، در جمعی با حضور همکاران این بنیاد گفتم که چنین اتفاقی افتاده و برای مجوز نمایش فیلم پیگیری کنند، اما متاسفانه گویا حرف من به عنوان کارگردان اهمیتی نداشت.

خسرو معصومی گفت: من علاوه بر جشنواره فجر، این فیلم را در جشنواره‌ها یا رویدادهای خارجی دیگری هم نمایش دادم. هر کسی «خرس» را تماشا کرد منقلب شد، با اینکه فیلم تلخی است. تاکید می‌کنم که این فیلم "ضد جنگ" است چون ما در آن هشت سال جنگ عراق علیه ایران، شروع کننده جنگ نبودیم. ما دفاع کردیم و «خرس» فیلمی علیه دفاع مقدس نیست. با این حال نمی‌دانم چرا در زمانی که پیگیر اکران فیلم بودیم آقای سجاد پور (مدیر وقت نظارت و ارزشیابی) منتقدهایی را آورد تا نظرشان را بگویند؛ منتقدانی که من تا به حال ندیده بودم و اصلا درباره فیلم صحبت نمی‌کردند، فقط می‌گفتند فیلم مشکل شرعی دارد!

معصومی بیان کرد: مقصر اصلی قاچاق فیلم همان کسانی هستند که چند سال قبل «خرس» را توقیف کردند و با کارشان و نیز با برچسب‌هایی که به فیلم زدند، سنگی را درون چاه انداختند که هیچ عاقلی بعد از آن جرات نکرد آن را بیرون آورد.

«خرس» داستان رزمنده‌ای است که به جبهه‌های جنگ می‌رود و پس از ۱۴ سال مفقودالاثر بودن متوجه می‌شود که همسرش با فرد دیگری ازدواج کرده است.

«خرس» با بازی پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی و مریلا زارعی در سال ۹۰ ساخته شد.

ایسنا

نظرات بینندگان