arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

۴ واکسن کرونای چینی در مرحله آزمایش بالینی بین‌المللی

براساس مکانیسم مترک پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا، چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس مکانیسم مترک پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا، چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس مکانیسم مشترک پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا، چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند.

انتظار می‌رود برخی از آزمایشات فاز ۳، نخستین دور واکسیناسیون را در اوایل ماه سپتامبر به پایان برسانند، انتظار می‌رود داده‌های اولیه در اوایل ماه نوامبر انجام شود.

کارآزمایی بالینی فاز ۳ معمولاً هزاران نفر را در بر می‌گیرد تا ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها را بررسی کنند که این مهم کلید تایید بازار آن‌ها است.

از آنجایی که اپیدمی در چین تحت کنترل بوده است، این کشور دیگر شرایط آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ را ندارد، بنابراین تمام آزمایشات مرحله ۳ در خارج از کشور انجام می‌شود.

دو واکسن غیرفعال COVID-۱۹ که توسط گروه ملی بیوتک چین (CNBG) ایجاد شده است، برای کارآزمایی بالینی مرحله ۳ در چندین کشور در خاورمیانه و آمریکای جنوبی تصویب شده است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آن دخیل هستند.

به گفته یین ویدونگ، رئیس و مدیرعامل Sinovac، یک واکسن غیرفعال COVID-۱۹ تولید شده توسط این شرکت آزمایشات بالینی مرحله ۳ را در برخی از کشور‌ها در آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی انجام می‌دهد.

واکسن نوترکیب COVID-۱۹ با آدنو ویروس معیوب اصلاح شده نیز تحت آزمایشات مرحله ۳ قرار دارد.

مطابق دستورالعمل ارزیابی بالینی واکسن‌های کووید ۱۹ که اخیراً توسط سازمان ملی دارو‌های پزشکی منتشر شده است، باید حداقل شش ماه مصونیت را فراهم کند.

نظرات بینندگان