arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

مصدومان استقلال به فینال جام حذفی می رسند

مصدومان آبی طی روزهای گذشته با حضور منسجم در کلینیک باشگاه استقلال و کار زیر نظر کادر پزشکی این باشگاه آرام‌آرام خود را به مرز آمادگی رساندند تا جایی‌که با اعلام یکی از مربیان استقلال از این باشگاه خبر می‌رسد آبی‌ها برای دیدار پنج‌شنبه شب فینال جام حذفی هیچ مصدومی نخواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصدومان آبی طی روزهای گذشته با حضور منسجم در کلینیک باشگاه استقلال و کار زیر نظر کادر پزشکی این باشگاه آرام‌آرام خود را به مرز آمادگی رساندند تا جایی‌که با اعلام یکی از مربیان استقلال از این باشگاه خبر می‌رسد آبی‌ها برای دیدار پنج‌شنبه شب فینال جام حذفی هیچ مصدومی نخواهند داشت.

به گزارش «فرهیختگان»، مصدومیت‌های پی‌درپی بیشتر از هر چیزی استقلالی‌ها را بعد از شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر آزار داد. از دیدار با فولاد این معضل گریبان آبی‌ها را گرفت و بعد از آن در هر دیدار یک تا چند بازیکن مصدوم شدند و تا همین اواخر این تیم با لشکری از مصدومان مواجه بوده و در هر دیدار به همین علت چند بازیکن کلیدی و سرشناس خود را از دست داده، تا جایی که نقطه‌عطف این ماجرا بازی با سپاهان از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی بود؛ جایی که شیخ دیاباته و ارسلان مطهری به‌عنوان مصدومان استقلال این دیدار را از دست داده و به این مسابقه سرنوشت‌ساز نرسیدند. در دیدار نیمه‌نهایی نیز این قصه در خط دفاعی تکرار شد و دو بازیکن کلیدی دیگر این تیم در پست عقب زمین یعنی سیاوش یزدانی و روزبه چشمی دربی حذفی را از دست دادند.

راز مصدومان پرشمار استقلال

با آمدن فرهاد مجیدی به استقلال در نیم‌فصل دوم رقابت‌های فصل گذشته یعنی فصل نوزدهم لیگ برتر، علیرضا ربانی پزشک و بدنساز سابق سپاهان که اتفاقا قهرمانی با اسپورتینگ لیسبون در لیگ برتر پرتغال را نیز در کارنامه دارد، به‌عنوان مربی بدنساز استقلال آغاز به‌کار کرد. در آن زمان شرایط آبی‌ها مثل حالا حاد نبود و همانند همه تیم‌های دیگر هر از گاهی یکی دو مهره آبی نیز مصدوم شده و خیلی سریع دوباره به کوران رقابت‌ها بازمی‌گشتند. با این‌حال با ازسرگیری ادامه رقابت‌های لیگ برتر بعد از تعطیلات کرونایی این موضوع به پاشنه آشیل استقلالی‌ها تبدیل شده و طی هفته‌های گذشته و به نوبت چندین مهره کارآمد و ثابت استقلال مصدوم و دیدارهای حساس این تیم را از دست دادند.

هرچند استقلال در تمرینات پیش از آغاز مجدد رقابت‌ها دو بازیکن خود یعنی تبریزی و آذری را به‌خاطر پارگی رباط صلیبی از دست داد، اما در ادامه نیز مصدومیت چندباره بازیکنان در برخی دیدارها دست کادر فنی را به‌شدت بست و مشکلاتی را برای استقلالی‌ها ایجاد کرد، تا جایی‌که برخی رسانه‌ها این موضوع را به کادر بدنسازی این تیم مرتبط دانسته و انتقاداتی را نسبت‌به آن مطرح کردند. این درحالی بود که به‌نظر می‌رسید تمرین نکردن چندماهه بازیکنان این تیم و درواقع عدم برنامه‌ریزی کادر فنی در آن مدت این مشکل را ایجاد و بیشترین تاثیر را در مصدومیت‌های بعدی آبی‌پوشان ایفا کرد که البته با کرونایی شدن چندین استقلالی در ادامه فصل ماجرای مصدومان و مریضان آبی در روز‌های انتهایی فصل گذشته به اوج رسید.

خبر خوش برای فرهاد

استقلال برای دیدار دربی دو بازیکن خود را در اختیار نداشت و در ادامه نیز دو بازیکن کلیدی دیگر این تیم یعنی علی کریمی و فرشید اسماعیلی مصدوم شده و به همین دلیل زمین مسابقه را ترک کردند تا به جمع مصدومان قبلی یعنی چشمی و یزدانی بپیوندند، این درحالی است که پیش از این مطهری، غفوری و دانشگر هم کمی تا قسمتی با مصدومیت‌های جزئی مواجه بودند و همین موضوع نگرانی‌ها برای فینال جام حذفی را بیشتر کرد تا مبادا استقلالی‌ها در حالی راهی مشهد شوند که همچنان ترکیب آنها ناقص باشد.

با این حال مصدومان آبی طی روزهای گذشته با حضور منسجم در کلینیک باشگاه استقلال و کار زیر نظر کادر پزشکی این باشگاه آرام‌آرام خود را به مرز آمادگی رساندند تا جایی‌که با اعلام یکی از مربیان استقلال از این باشگاه خبر می‌رسد آبی‌ها برای دیدار پنج‌شنبه شب فینال جام حذفی هیچ مصدومی نخواهند داشت و تمامی بازیکنان این تیم می‌توانند درصورت صلاحدید کادر فنی استقلال را در دیدار فینال جام حذفی همراهی کنند.

روز گذشته روزبه چشمی در تمرینات حاضر شد و پابه‌پای سایر بازیکنان تمرین کرد و درمورد علی کریمی نیز خبر آمادگی او به‌صورت رسمی در برخی رسانه‌ها اعلام شد و به‌نظر می‌رسد طی روزهای آینده فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی نیز با برطرف شدن مصدومیت‌شان به تمرینات گروهی تا قبل از بازی با تراکتور اضافه ‌شوند تا به این ترتیب دست فرهاد مجیدی در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل استقلال برای چیدمان بهترین ترکیب و کسب عنوان قهرمانی جام حذفی باز باشد.

نظرات بینندگان