arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دستگیری بیش از ۴۰۰ مجرم و قاچاقچیِ مواد مخدر در برزیل

پلیس برزیل از دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر در یک عملیات بزرگ سراسری که ساختار پیچیده و گستردگی بزرگترین باند مواد مخدر این کشور، PCC را برجسته ساخت، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس برزیل از دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر در یک عملیات بزرگ سراسری که ساختار پیچیده و گستردگی بزرگترین باند مواد مخدر این کشور، PCC را برجسته ساخت، خبر داد.

 طبق اعلام پلیس برزیل، ۴۲۲ حکم دستگیری و ۲۰۱ حکم تفتیش و ضبط در ۱۹ ایالت و منطقه فدرال تحقق یافته و حدود ۴۶ میلیون دلار دارایی متعلق به افراد مورد هدف این عملیات، مسدود شد.

به گفته پلیس، افرادی که دستگیر شده‌اند به پولشویی، قاچاق مواد مخدر و هدایت سازمان‌های جنایی از داخل زندان‌ها متهم شده‌اند و این اتهامات می‌تواند به مجازات ترکیبی تا ۲۸ سال زندان منجر شود.

باند PCC یا اولین فرماندهی پایتخت یکی از قدرتمندترین گروه‌های جرایم سازمان یافته در آمریکای جنوبی است. این باند به عنوان یک باند زندان با ده‌ها هزار عضو ظهور کرد و بر جنبه‌های مختلف تجارت مواد مخدر منطقه احاطه شده است.

برزیل که مدت‌هاست به عنوان کشوری مصرف کننده کوکائین شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین تامین کنندگان این ماده مخدر برای اروپا تبدیل شده است و باندهای بزرگ این کشور نقش آن را در تجارت مواد مخدر فراآتلانتیک متحول کرده است.

بنا بر گزارش رویترز، به گفته مقامات برزیل، عملیات اخیر اگرچه تاثیر خواهد داشت اما "بعید است که با توجه به اندازه گسترده، سلسله مراتب و ریشه عمیق PCC در سیستم زندان‌های این کشور، آسیب جدی به آن برسد.

 ایسنا

نظرات بینندگان