arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

گستاخی مجدد «شارلی ابدو» در اهانت به پیامبر(ص)

مجله فرانسوی «شارلی ابدو» امروز، سه‌شنبه اعلام کرد که در شماره جدیدش بار دیگر کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام (ص) را منتشر خواهد کرد. این مجله فکاهی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام هدف حمله گروهی قرار گرفته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجله فرانسوی «شارلی ابدو» امروز، سه‌شنبه اعلام کرد که در شماره جدیدش بار دیگر کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام (ص) را منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این مجله فکاهی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام هدف حمله گروهی قرار گرفته بود.

نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو» که کاریکاتور‌هایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر روز سه‌شنبه در دسترس قرار گرفته است. نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود.

یورونیوز گزارش داد، دوازده کاریکاتور توهین آمیز از پیامبر اسلام (ص) اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتور‌ها را برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد.

در شماره جدید «شارلی ابدو» کاریکاتوری که ژان کابو از پیامبر مسلمانان کشیده بود نیز در کنار کاریکاتور‌های دیگر موهن به پیامبر اسلام و با تیتر «همه‌اش برای این!» روی جلد مجله منتشر شد.

ژان کابو در جریان حمله سال ۲۰۱۵ میلادی به تحریریه مجله «شارلی ابدو» کشته شد. قرار است جلسات رسیدگی به اتهامات ۱۴ فرد متهم به همدستی در حمله به تحریریه «شارلی ابدو» و دو حمله‌ای که در روز‌های پس از آن روی داد، روز چهارشنبه در پاریس آغاز شود.

در جریان حمله روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به تحریریه این مجله ۱۲ نفر کشته شدند. جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات افراد مظنون به همدستی در این حمله قرار است تا روز ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) ادامه یابد.

انتشار کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام پیش از این موجی از اعتراض‌ها را در شماری از کشور‌های اسلامی برانگیخته بود.

نظرات بینندگان