arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

وزیر خارجه سوئیس شنبه به تهران سفر میکند

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور روز شنبه در سفری رسمی به ایران خواهد آمد. بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، این سفر به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ایران و سوئیس انجام میشود. برخی از خبرنگاران خارجی سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران را از این جهت حائز اهمیت دانسته اند که این کشور حافظ منافع آمریکا در ایران بوده و معمولا آمریکا از طریق این کشور پیغام های خود را به ایران ارسال میکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور روز شنبه در سفری رسمی به ایران خواهد آمد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوئیس خبر داد که «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه این کشور از روز 5 تا 7 سپتامبر 2020 (15 تا 17 شهریور 1399) در سفری رسمی به تهران می آید.

بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، این سفر به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ایران و سوئیس انجام میشود.

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرده که کاسیس در این سفر با «حسن روحانی» رئیس جمهور و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، کاسیس در این سفر علاوه بر گفت وگو درباره موضوعات دوجانبه نظیر کانال مالی سوئیس درباره اقلام بشردوستانه، با مقامات ایران درباره تحولات کنونی در خصوص توافق هسته ای و اوضاع در خاورمیانه نیز گفت و گو خواهد داشت.

برخی از خبرنگاران خارجی سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران را از این جهت حائز اهمیت دانسته اند که این کشور حافظ منافع آمریکا در ایران بوده و معمولا آمریکا از طریق این کشور پیغام های خود را به ایران ارسال میکند.

نظرات بینندگان