arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

سوداگران میراث فرهنگی در دزفول دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: ۲ باند حفار غیرمجاز و سوداگران میراث فرهنگی در دزفول متلاشی و هشت نفر دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: ۲ باند حفار غیرمجاز و سوداگران میراث فرهنگی در دزفول متلاشی و هشت نفر دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی افزود: طبق گزارش مسوول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، نیروهای انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی از حوزه استحفاظی به یک‌ دستگاه خودرو با سه سرنشین و هویت معلوم در یکی از خیابان‌ها مشکوک شدند و با صدور فرمان ایست این خودرو را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی از خودروی توقیف ‌شده، یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد و با اعزام مسوول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی دزفول به محل، متهمان توسط عوامل نیروی انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: پرونده‌ای به منظور انجام مراحل قضایی و دستگیری متهمان احتمالی در دادگاه کیفری شهرستان دزفول تشکیل و در حال پیگیری است.

سرهنگ مکناوی همچنین از انهدام یک باند حفار در بخش سردشت دزفول خبر داد و گفت: عوامل انتظامی بخش سردشت هنگام سرکشی از حوزه استحفاظی به یک دستگاه پراید با پنج سرنشین و هویت معلوم مشکوک شدند که پس از توقف ماشین و بازرسی، از صندوق عقب خودرو، یک‌دستگاه فلزیاب به همراه ۲ دستگاه ردیاب و ۲ عدد باتری به همراه متعلقات کشف کردند.

وی افزود: پنج سرنشین خودرو توسط عوامل نیروی انتظامی دستگیر و پرونده‌ای به منظور سیر مراحل قضایی و دستگیری متهمان احتمالی دیگر در دادسرای عمومی و انقلاب دزفول در دست پیگیری است.

شهر باستانی جندی شاپور، بیش از ۲۰۰ هکتار بافت آجری، آسیاب‌های آبی، پل قدیم و تپه‌های باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می‌باشند.

 

نظرات بینندگان