arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

کشف بیش از ۵۲۴ میلیون انواع تجهیزات بهداشتی احتکاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی گفت: از زمان شیوع کرونا(بهمن سال ۱۳۹۸) تا کنون بیش از ۵۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار انواع تجهیزات بهداشتی و پزشکی در طرح مبارزه با احکتار در سراسر کشور کشف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی گفت: از زمان شیوع کرونا(بهمن سال ۱۳۹۸) تا کنون بیش از ۵۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار انواع تجهیزات بهداشتی و پزشکی در طرح مبارزه با احکتار در سراسر کشور کشف شده است.

سردار محمدرضا مقیمی  افزود: با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی در راستای رصد اطلاعاتی انبارها و مراکز توزیع تجهیزات بهداشتی به طور کامل و با قوت بیشتر همانند گذشته انجام می شود.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با جمع آوری اطلاعات و انجام گشت زنی های هدفمند، افراد سودجو و اخلال گران در بازار توزیع اقلام بهداشتی و محل احکتار کالاها را شناسایی می کند.

سردار مقیمی اضافه کرد: ماموران بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها تاکنون بیش از ۵۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی از جمله انواع ماسک، انواع دستکش، پد الکی، ژل ضد عفونی کنند، محافظ صورت، تب سنج، لباس پزشکی به همراه ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده(محلول و الکل) را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در استان و دانشگاه های علوم پزشکی تحویل داده شد، گفت: در این ارتباط ۸ هزار و ۱۵۱ واحد صنفی متخلف پلمب، ۲ هزار و ۲۹ محتکر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار مقیمی در رابطه با کشف انواع تجهیزات پزشکی طی دو هفته اخیر افزود: ماموران در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، بیش از ۹۱ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ماسک به همراه ۹ هزار و ۸۳۰ لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده شامل محلول، الکل، مایع دستشویی و صابون را کشف کردند و در این رابطه ۴ واحد صنفی متخلف پلمب، ۲۱ محتکر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونق تحویل مراجع قضادیی شد.

سردار مقیمی با اشاره به عزم جدی پلیس برای مبارزه با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و ضروری از مردم خواست در صورت اطلاع از احتکار هر نوع کالا بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ایرنا

نظرات بینندگان