arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

ثروت ایلان ماسک از مارک زاکربرگ بیشتر شد

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس به تازگی سومین فرد ثروتمند جهان شده است و از مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ پیشی گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس به تازگی سومین فرد ثروتمند جهان شده است و از مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ پیشی گرفته است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ثروت ماسک پس از افزایش سهام تسلا به ۱۱۵.۴ میلیارد دلار رسید. ثروت ماسک فقط در این سال ۸۷.۸ میلیارد دلار رشد کرده است.


جالب است که ایلان ماسک اخیرا در توییتی نوشته است که: «مایل است تمامی وسایل خود را بفروشد و هیچ خانه‌ای نداشته باشد.» اما اخبرا ایلان ماسک به یک نقطه عطف جدید رسید: او سومین فرد ثروتمند جهان شد. طبق شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ثروت مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس روز دوشنبه به ۱۱۵.۴ میلیارد دلار رسید. وی اکنون ثروتمندتر از مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ است که دارای ثروتی معادل ۱۱۰.۸ میلیارد دلار است و پس از بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در شماره ۲ و جف بزوس مدیر عامل آمازون در شماره ۱ قرار دارد که ثروت وی از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.


ثروت ماسک در دوران شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. به گفته بلومبرگ، ثروت وی فقط در این سال ۸۷.۸ میلیارد دلار رشد کرده است. روز دوشنبه، سهام تسلا تا ۱۲ ٪ افزایش یافت. با وجود انباشت گسترده ثروت، ماسک بار‌ها در مورد بی علاقگی به ثروت شخصی خود صحبت کرده است.


حتی ایلان ماسک تلاش دارد برخی از املاک خود را بفروشد. همسر فعلی ماسک که یک موسیقیدان است می‌گوید ماسک ثوت خود را به گردش دراورده تا جهان را به جای بهتری تبدیل کند.

نظرات بینندگان