arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / احتمال توافق ۷۰۰ میلیون یورویی مسی با منچسترسیتی / اعتراف «کیوان امام‌وردی»، به تجاوز به دختران دانشجو / آیا امکان تامین ارز کشور با منابع ارزی سوئیس ممکن شده است؟ / یکه تازی بازار خودرو با گرانی دلار؛ بازگشت پراید  به کانال ۱۰۰ میلیون تومانی / سارا ساندرز: «کیم به من چشمک زد، ترامپ گفت: برو کره شمالی، کار ما راه می‌افتد»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / احتمال توافق ۷۰۰ میلیون یورویی مسی با منچسترسیتی / اعتراف «کیوان امام‌وردی»، به تجاوز به دختران دانشجو / آیا امکان تامین ارز کشور با منابع ارزی سوئیس ممکن شده است؟ / یکه تازی بازار خودرو با گرانی دلار؛ بازگشت پراید  به کانال ۱۰۰ میلیون تومانی / سارا ساندرز: «کیم به من چشمک زد، ترامپ گفت: برو کره شمالی، کار ما راه می‌افتد»

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی: بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی کشوری در گلستان با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) منهدم شد. اداره کل اطلاعات استان گلستان با همکاری ادارات کل دیگر استان‌های مرتبط با این شبکه جعل (۱۲ استان کشور از جمله تهران) بزرگترین شبکه جعل مدرک تحصیلی و همه عناصر آن از هسته اصلی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا صادرکنندگان مدارک جعلی، شبکه دلالین و دریافت کنندگان شناسایی و مورد اقدام و ضربه اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

آیا امکان تامین ارز کشور با منابع ارزی سوئیس ممکن شده است؟: بر اساس اخبار دریافتی، امکان تأمین ارز از طریق منابع ارزی سوئیس میسر شده است و در آینده نزدیک گشایش‌هایی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی میسر می‌شود. بنا به اعلام بانک مرکزی این اخبار در جریان مذاکرات میان مقامات ایرانی و سوئیس درخصوص تسهیل روابط اقتصادی و بانکی و تسهیل روابط تجاری دو کشور منتشر شده است. هر چند جزئیات دقیقی در این باره در دسترس نیست، اما براساس گمانه زنی‌های انجام شده و با توجه به سفر وزیر امورخارجه سوئیس به ایران در هفته آینده، به نظر می‌رسد یکی از مقاصد این سفر، گسترش روابط اقتصادی و نیز افزایش سطح همکاری‌های تجاری میان دو کشور باشد.

احتمال توافق ۷۰۰ میلیون یورویی مسی با منچسترسیتی: فوق ستاره آرژانتینی با گروه فوتبال سیتی برای انتقال ۷۰۰ میلیون یورویی توافق کرده است. مسی تصمیم خود را برای خروج از باشگاه بارسلونا گرفته است و پس از فسخ یک طرفه قراردادش در تست‌های پزشکی باشگاه بارسا هم شرکت نکرد.

یکه تازی بازار خودرو با گرانی دلار؛ بازگشت پراید  به کانال ۱۰۰ میلیون تومانی: در حال حاضر با افزایش قیمت ارز خریداران می خواهد سود بیشتری را کسب کنند از طرفی خریداران هم با مشاهده قیمت ها نجومی دست از خرید خودرو برداشته اند در بازار امروز سمند ال ایکس با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت  157 میلیون تومان، سمند سورن با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 201 میلیون تومان، پژو 405 با افزایش 6 میلیون تومانی با قیمت 157 میلیون تومان، پراید X111 با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 100 میلیون تومان، پراید X131 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 86 میلیون تومان، پراید X132 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 87میلیون تومان، تیبا 2 با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 113میلیون تومان، تیبا صندوق دار با قیمت 99میلیون تومانمورد معامله قرار می گیرد.

دروغ آمریکا در توقیف محموله‌ سوخت ایران فاش شد: شرکت های مالک محموله های نفتی‌ که به‌تازگی توسط آمریکا مصادره شده، در یکی از دادگاه‌های منطقه کلمبیای آمریکا با ثبت شکایتی خواهان عودت نفتکش‌ها و محموله های نفتی آنها شده‌اند؛ کشتی ها و محموله هایی که واشنگتن مدعی بود متعلق به ایران و در مسیر حرکت بسوی ونزوئلا است.

اعتراف «کیوان امام‌وردی»، به تجاوز به دختران دانشجو: رئیس پلیس تهران گفت: کیوان امام‌وردی به ارتکاب جرم اقرار کرده اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است اما اینگونه نیست. او گفت: گفت: تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است.

سارا ساندرز: «کیم به من چشمک زد، ترامپ گفت: برو کره شمالی، کار ما راه می‌افتد»: سارا ساندرز، سخنگوی سابق کاخ سفید در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط نشریه گاردین منتشر شده به روایت دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور پرداخته و نقل کرده:«در جریان این نشست با هم چشم توی چشم شدیم، کیم سری تکان داد و چشمکی به من زد.» خانم ساندرز در ادامه روایت خود نوشته که به شدت از این رفتار رهبر کره شمالی «شوکه» شده و سریع سرش را به پایین انداخته. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به چشمک زدن رهبر کره شمالی به او، پیشنهاد کرده که با سفر به این کشور به حل مسائل فیمابین کمک کند.

۱۲۵ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۶ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید. لاری افزود: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

تماس پومپئو با وزیر خارجه سوئیس پیش از سفرش به ایران: مورگان اورتاگس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از تماس تلفنی مایک پمپئو با ایگناتسیو کاسیس خبر داد و افزود: وزیر خارجه آمریکا از همتای سوئیسی خود به خاطر نقش سازنده و ادامه‌دار حفاظت از منافع ما در ایران قدردانی کرد. این تماس تلفنی در حالی انجام شده است که سفارت سوییس در تهران روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: ایگناتسیو کاسیس وزیر امور خارجه سوییس از ۱۵ تا ۱۷ شهریور سال جاری، در چارچوب بزرگداشت «یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوییس در ایران» از این کشور دیدار خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان