arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۳ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش وزارت اطلاعات اسرائیل؛ بحرین، عمان و عربستان آماده برقراری روابط هستند
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۸:۲۵

وزارت اطلاعات اسرائیل گزارشی آماده کرده که در آن مدعی است سه کشور عربی دیگر به‌جز امارات، از جمله عربستان سعودی، بحرین و عمان تمایل دارند با این رژیم همکاری نظامی، اطلاعاتی و تجاری رسمی داشته باشند.

واکسیناسیون کرونا در مسکو از فردا شروع می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۸:۲۵

رئیس مرکز اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون کرونا در مسکو از فردا جمعه آغاز می شود.

احتمال دسترسی یک شبکه پخش شایعه به اطلاعات اپراتور‌ها
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۲:۴۹

وزیر ارتباطات در پاسخ به عامل پخش شایعه فعال‌سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک نوشت: دو حالت متصور است. یا این که موضوع درمناطق مرزی کشور مطرح و سپس خبر آن در سایر نقاط نیز منتشر شده است. احتمال دوم این است که یک شبکه پخش شایعه در شبکه های اجتماعی با هر هدف ممکن در کشور فعال شده که به اطلاعات اپراورها دسترسی پیدا کرده‌اند و با پخش شایعه، عکس العمل مردم و در نتیجه قدرت پخش شایعه را با تعداد کدهای دستوری غیرفعالسازی رومینگ بین الملل شماره گیری شده، ارزیابی می‌کنند.

برق مجانی بیشتر شامل حال روستاییان می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۲:۴۸

رییس جمهوری گفت: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم به دلیل این که تلاش بسیار وسیعی به کار گرفته است که ما در ایران از لحاظ استفاده از آب و برق بتوانیم ایران با کشورهای دیگر حتی پیشرفته مقایسه کنیم. مردم در شهرها صد در صد و در روستاها نزدیک ۹۹ درصد از برق استفاده می‌کنند همه خانوارهای روستایی ۲۰ نفره دارای نعمت برق هستند حتی خانواده‌های ۱۰ نفره و در بعضی مناطق حتی کمتر از آن از برق استفاده می‌کنند.

روحانی با ابراز خوشحالی برای دادن پاداش به کم مصرف ها، تصریح کرد: وزارت نیرو پیشنهاد برق مجانی را ارائه کرد و این پیشنهاد در دولت تصویب شد و سی میلیون نفر از دو ماه آینده پولی برای مصرف برق نمی دهند و تا زمانی که کم مصرف هستند، برق آنها مجانی است. این یکی از آرزوهای ما بود که هدیه ای به مردم کم درآمد و کم مصرف برق بدهیم. این طرح بیشتر شامل حال روستاییان می شود.

اعلام نتایج اولیه کنکور، ۱۵ و ۱۶ شهریور
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۲:۴۷

رییس سازمان سنجش و اموزش کشور با بیان اینکه احتمالا نتایج نهایی آزمون دکتری تا پایان مهرماه اعلام می‌شود، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه و نتایج اولیه کنکور نیز تا هفته اول مهر ماه اعلام خواهد شد.

قیمت دلار، امروز ۱۳ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۵۷

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بانکی با ۴۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۲۵۰۰ تومان رسید.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۲۴۰۰ تومان است

قیمت فروش و خرید یورو نیز ۲۶۷۰۰ و ۲۶۶۰۰ تومان است.

باهنر درباره انتخابات ۱۴۰۰: باید به برخی افراد بگوییم «تو را به حضرت عباس تو یکی نیا»
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۴۳

محمدرضا باهنر گفت: بسیاری از شخصیت‌های مهم و معروف کشور هنوز تکلیفشان روشن نیست و هنوز تصور برخی‌ها این است که ممکن است آقای رئیسی یا آقای قالیباف بیاید یا ممکن است هر دو بیایند و ممکن است آقای محسن رضایی بیاید. اگر هم قرار است شروع کنیم اول باید سمت یک‌سری افرادی برویم و به آن‌ها بگوییم «تو را به حضرت عباس تو یکی نیا».

کرونا در ۵ ماه، ۱۲ هزار میلیارد تومان به گزدشگری خسارت زد
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۲۴

وزیر میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: کارشناسان، درباره سفرهای بعد از کرونا، پیش‌بینی می‌کنند، مردم خیلی به‌مکان‌های دور از خانه سفر نکنند. اقامت‌های کوتاه و سفر با ماشین شخصی از هواپیما و وسایل عمومی جذابیت بیشتری خواهد داشت. به‌دلیل ملاحظات از کرونا و همچنین اقتصاد ضعیف‌تر مردم، سفرهای بلندمدت جای خود را به سفرهای کوتاه‌مدت خواهند داد.

علی اصغر مونسان از خسارت ۱۱۸ هزار میلیارد ریالی کرونا (تا پنج ماه بعد از ظهور آن) به صنعت گردشگری خبر می‌دهد و می‌گوید معلوم نیست کرونا چه زمانی سایه سنگین اش را از روی صنعت گردشگری بر می‌دارد.

۲۵ درصد از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن تهرانی هستند
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۲۳

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۲۵ درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ساکن تهران بوده‌اند.

محمود محمودزاده گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با دستگاه های مختلف از جمله بانک‌ها انجام داده‌ایم، مقرر شده که سرعت پرداخت وام افزایش یابد و طبق آخرین آماری که اعلام شده، تاکنون ۳۳۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. متقاضیان معرفی شده به سیستم‌های بانکی به ۵۳ هزار نفر رسیده‌اند و از این تعداد هم برای هزار و ۱۶۰ نفر پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

آمادگی دولت ترامپ برای توزیع واکسن کرونا دو روز پیش از انتخابات
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۲۱

دولت آمریکا به ایالت‌های این کشور اعلام کرده است خود را برای توزیع واکسن کرونا در اول ماه نوامبر آماده کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سوم ماه نوامبر (۱۳ آبان ماه) برگزار شود. دانشمندان نگران آن هستند که دولت ترامپ بخواهد به دلایل سیاسی واکسن کرونا را پیش از تکمیل آزمایش ها به بازار عرضه کند.

رایزنی تلفنی پومپئو با وزیر خارجه سوئیس پیش از سفر او به تهران
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۱۹

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با «ایگنازیو کاسیس» همتای سوئیسی خود گفت‌وگو کرده و از «نقش سازنده این کشور به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران» تقدیر کرد.

تماس تلفنی در حالی انجام شد که قرار است کاسیس شنبه آینده به ایران سفر کند.

نظرات بینندگان