arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱

کیهان: رفسنجاني دشمني دشمنان را به گردن نظام انداخت/ حمایت غیرشرعی او از جریان فتنه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به چز انتقادات شدید شریعتمداری از آیت الله هاشمی رفسنجانی، روزنامه کیهان در گزارش دیگری نوشت:

درحالي كه دشمني، دشمنان نظام اسلامي در 33 سال گذشته همواره عليه انقلاب اسلامي وجود داشته و مربوط به ماهيت نظام جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي است، هاشمي رفسنجاني در مصاحبه اي گفته است كه دشمن تراشي و بي تدبيري باعث افزايش دشمنان شده است! وي در مصاحبه با روزنامه اعتماد با ناديده گرفتن حاميان گسترده انقلاب اسلامي در ميان ملتهاي جهان و دولت هاي آزاده گفت: متأسفانه بي تدبيري و دشمني هاي بي مورد اين پتانسيل و توانمندي بالا را نيز از دست ما گرفته و شاهد كاهش روزافزون دوستان منطقه اي و جهاني و افزايش دشمنان هستيم.

هاشمي رفسنجاني در ادامه گفت: نبايد بي مورد دشمن تراشي كرد.

وي در ادامه به حمايت خود از گروهك منافقين پيش از انقلاب و قطع ارتباط با آنها نيز اشاره كرد و گفت: در جريان مبارزات عليه رژيم پهلوي به برخي گروه هاي مبارز موجه آن روز كمك هايي از جمله كمك مالي مي كرديم. به خاطر دارم در جلسه اي كه با بهرام آرام از سران منافقين داشتم كه اتفاقاً مسلح بود و با كبر و غرور خاصي هم صحبت مي كرد، وقتي انحراف فكري منافقين مشخص شد ما حمايت هاي مادي و معنوي خود را قطع كرديم و از همان زمان منافقين تخريب خود عليه طيف را آغاز كردند، در كنار آنها سلطنت طلب ها و ضد انقلابيون ديگر هم بعدها اضافه شدند كه به نظرم اين خط سير همچنان ادامه دارد كه البته بايد در دوره اخير گروه هاي افراطي و تندرو را هم به آن اضافه كرد.

هاشمي رفسنجاني در ادامه پيشرفتهاي علمي و اقتصادي را ناشي از اقدامات دولتهاي گذشته دانست و گفت در زمينه هاي هسته اي، نانو تكنولوژي و علوم اگرچه عملا مولود به ثمر رسيدن اقدامات گذشته است در كشور پيشرفت هايي حاصل شده است ولي بايد پيشرفت و توسعه متوازن و در همه بخش ها باشد. از ديگر نكات جالب مصاحبه آقاي هاشمي رفسنجاني اين است كه وي گفته است كه به اين اصل مسلم پاي بند بوده ام كه دامن زدن به اختلافات و دعواهاي سياسي را نه جايز مي دانم و نه شرعي، اين در حالي است كه در 2 سال گذشته حمايت هاي وي از جريان فتنه سبب شده است عملا به اين كار غيرشرعي دامن بزند به گونه اي كه كساني كه 33 سال پيش كمكهاي مادي و معنوي خود از آنها را قطع كرده بود مجدداً به جبهه وي برگشته اند.

هاشمي: چرا با آمريكا مذاكره نكنيم؟
هاشمي رفسنجاني همچنين در مصاحبه اي با فصلنامه مطالعات بين المللي به رغبت خودش براي برقراري رابطه با آمريكا سخن به ميان آورد و گفت: من در سالهاي آخر حيات امام(ره) نامه اي را خدمتشان نوشتم، در آن نامه 7موضوع را با امام مطرح كردم و نوشتم كه شما بهتر است در زمان حياتتان اينها را حل كنيد؛ يكي از اين مسائل رابطه با آمريكا بود، نوشتم كه بالاخره سبكي كه الان داريم كه با آمريكا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم قابل تداوم نيست. مگر اروپا با آمريكا، چين، و روسيه با آمريكا چه تفاوتي از ديد ما دارند؟ اگر با آنها مذاكره داريم، چرا با آمريكا مذاكره نكنيم؟ معناي مذاكره هم اين نيست كه تسليم آنها شويم.

وي در ادامه به پاسخ حضرت امام به اين نامه كه تا آخر عمر مذاكره با آمريكا را نپذيرفتند اشاره اي نكرده است.
نظرات بینندگان