arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با «انتخاب»:

فعالان اقتصادی در جلسات می گویند مباحث اقتصادی به FATF ربطی ندارد؛ این ماجرا، بحث دسته چندم این جلسات هم نبود / FATF نه برای صادرکنندگان و نه برای واردکنندگان جز اولویت‌ها نیست / از منظر اکثر فعالان اقتصادی، FATF در مختصات اقتصادی فعلی، مشکل کم اهمیتی است / FATF یک آدرس غلط است

احسان خاندوزی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به اینکه بحث FATF یک موضوع بسیار کم اهمیت در موضوع اقتصاد امروز کشور ماست، گفت: این یک آدرس غلط است که برخی مدام اصرار بر آن داشته و دائم از FATF حرف می‌زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به اینکه بحث FATF یک موضوع بسیار کم اهمیت در موضوع اقتصاد امروز کشور ماست، گفت: این یک آدرس غلط است که برخی مدام اصرار بر آن داشته و دائم از FATF حرف می‌زنند.

احسان خاندوزی و در گفت‌وگو با «انتخاب» و در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات اخیر برخی اعضای مجمع تشخیص و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین مبنی بر عدم همکاری بانک‌های روسی و چینی با ایران به دلیل عدم تصویب FATF، گفت: من چنین خبری را از شما می‌شنوم و قبلا چنین مساله‌ای را نشنیده بودم و اجازه بدهید که درباره این مساله صحبت نکنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب FATF می‌تواند بخشی از مشکلات فعلی اقتصاد کشور را حل کند، گفت: این بحث امروز کشور ما نیست. من فکر می‌کنم برای کشوری که درگیر مسائل مختلف اقتصادی و معیشتی است، این یک آدرس غلط است که برخی مدام اصرار بر آن داشته و دائم از FATF حرف می‌زنند.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث FATF و تحریم‌های بانکی تاثیری در مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه واردات و صادرات ندارد، گفت: ما با فعالان اقتصادی در جلسات مختلف کمیسیون اقتصادی نشست‌هایی را برگزار کردیم. جالب است که هیچکدام از این فعالان اقتصادی درباره FATF بحثی نداشتند و اشاره‌ای به این موضوع نکردند. آنان در خصوص مباحث اقتصادی، مسائل دیگری را چالش امروز اقتصاد می‌دانند.

خاندوزی در پاسخ به این پرسش که آیا شما FATF را یک بحث بی‌اهمیت و بی‌ربط با مسائل اقتصادی می‌دانید، آن هم در شرایطی که عدم همکاری بانک‌ها صادرات و واردات را غیرممکن می‌کند، گفت: فعالان چنین نظری ندارند که مباحث اقتصادی با FATF درگیر است. ما بارها در کمسیون اقتصادی با این عزیزان جلسه داشتیم و بحث FATF اصلا در رده مباحث مهم و حتی دسته چندم این جلسات نبود.FATF نه برای صادرکنندگان و نه برای واردکنندگان جز اولویت‌ها نیست.

خاندوزی افزود: امروز فقط یک عده‌ای مدام درباره FATF صحبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از منظر اکثر فعالان اقتصادی در این مختصات اقتصادی که هستیم مشکل کم اهمیتی است.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بحث FATF یک موضوع بسیار کم اهمیت در موضوع اقتصاد امروز کشور ماست.

نظرات بینندگان