arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۷ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی در دیدار وزیر خارجه سوئیس: هر روزی که آمریکایی‌ها از اشتباهات خود برگردند و به قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام متعهد باشند به نفع خود آمریکا، منطقه و جهان خواهد بود و راه برای او باز است/ در زمان تحریم ما خواستار فعال‌تر شدن کانال مالی سوئیس و ایفای نقش موثر‌تر و مفید‌تر آن هستیم
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۲۰:۱۴

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر امور خارجه سوئیس با وی، گفت: با تاکید بر اینکه ما به مقررات بین المللی و توافقات چند جانبه پایبند بوده و خواهیم بود، گفت: هر روزی که آمریکا تصمیم بگیرد از اشتباهات خود دست بردارد، اقدامات غیر قانونی خود را جبران کرده و به قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد، راه برای او باز است.

گرفتن از کارخانه و فروختن در بازار آزاد / کدام خودرو حاشیه سود ۳۰۰ میلیونی دارد؟
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۹:۴۶

همزمان با سقوط بازار سرمایه و منفی خوردن بسیاری از سهم‌ها در بورس، بازار خودرو با شیب بسیار تند صعودی خریداران واقعی را غافلگیر و دلالان را ذوق‌زده کرده است. افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی خودروهای تولید داخل اتفاقی نبود که خیلی‌ها آن را پیش‌بینی کرده باشند. به ویژه اینکه بورس هم بدترین روزهای خود را دست‌کم در سال ۹۹ تجربه می‌کند و قیمت دلار در آستانه رسیدن به سقف ۲۶ هزار تومان است.

حضور معنی‌دار ظریف در دیدار روحانی با وزیر خارجه سوئیس
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۹:۴۶

وزیر امور خارجه سوئیس امروز با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. در این دیدار آقای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت. ظریف اخیراً در چند جلسه اخیر هیئت دولت حاضر نبوده اما حضور او در دیدار امروز می‌تواند به معنای رد شایعه استعفا باشد.

ظریف: قدردان تلاش‌های سوئیس برای سبک کردن خرابکاری‌های آمریکا هستیم / بازگشت به تجارت عادی اولویت جهانی است
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۷:۵۴

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: از میزبانی ایگناتسیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس در صدسالگی روبط دیپلماتیکی که بر اساس احترام دوجانبه پایدار مانده است، خرسند شدم.

واکنش سازمان جهانی بهداشت به استفاده روسیه و چین از واکسن‌های آزمایشی کرونا: هیچ واکسنی را تا پیش از اثبات بی خطر بودن و کارامدی آن تایید نخواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۷:۵۳

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، همزمان با تکاپو و رقابت جهانی برای ساخت واکسن گفت، سازمان متبوعش تنها واکسن کرونایی را تایید می‌کند که موثر و بی‌خطر باشد.

آذری‌جهرمی: فضایی که درباره فضای مجازی در جامعه جریان دارد منطقی نیست / می‌گویند وزیر ارتباطات بی‌مبالات است و فضای مجازی را آلوده کرده؛ محاکمه‌اش کنید /سودای ریاست‌جمهوری ندارم
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۷:۵۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «عده‌ای می‌گویند من بی‌مبالات هستم، فضای مجازی را آلوده کردم و باید من را محاکمه کنند؛ اما مدیریت‌های قبلی را دیده‌ایم و بعدی‌ها را هم می‌بینیم.»

واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۴

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: قیمت واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است، اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاملات «خودرو» در بورس متوقف شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۳

امروز پس از توقف نماد «شستا» در بورس، معاملات «خودرو» هم متوقف شد.

حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۳

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است اما حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست. او ادامه داد: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و به مدرسه اعلام کنند. حاجی میرزایی یادآوری کرد: آمار‌های تدریجی نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند و بقیه دانش آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

 

آذری‌جهرمی: می‌گویند وزیر ارتباطات بی‌مبالات است؛ محاکمه‌اش کنید / سودای ریاست‌جمهوری ندارم
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «عده‌ای می‌گویند من بی‌مبالات هستم، فضای مجازی را آلوده کردم و باید من را محاکمه کنند؛ اما مدیریت‌های قبلی را دیده‌ایم و بعدی‌ها را هم می‌بینیم.» «فضایی که درباره فضای مجازی و نحوه کنترل آن در جامعه جریان دارد فضای منطقی نیست و آن را به فضای احساسی تبدیل می‌کنند. گاهی ناسزا هم می‌گویند. می‌گویند وزیر ارتباطات بی‌مبالات است و فضای مجازی را آلودگی کرده است. بگیرید و محاکمه‌اش کنید. برای محاکمه‌مان امضا هم جمع می‌کنند اما باید بگویم مدیریت‌های قبلی را دیده‌ایم، بعدی‌ها را هم می‌بینیم. البته من تاکید می‌کنم که در برخی موارد فیلترینگ لازم است.»

وزیر ارتباطات در پایان به رسم تمام سه سال دوره وزارت خود، حضور در انتخابات ۱۴۰۰ را رد کرد و گفت فعلا چنین تصمیمی ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۰

ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، در حساب توییتری خود نوشت: «استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد. امروز بعد از سوال از وزیر محترم آموزش و پرورش و اعلام وصول توسط هیات رئیسه برای بحث در کمیسیون تخصصی استیضاح وزیر هم کلید خورد و برای امضا در کارتابل نمایندگان محترم قرار گرفت. مجلس انقلابی برای حفظ جان فرزندان ملت با احدی تعارف ندارد.»

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا سعی می‌کند منابع ایران وارد کانال سوئیس نشود
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۰

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود گفت: سفر وزیر خارجه سوئیس در چارچوب سفرهای عادی وزرای خارجه دو کشور است و به دلیل کرونا چند وقتی به تعویق افتاد. ما روابط، کمی-کیفی عمیقی با سوئیس داشته‌ایم. سوئیس فقط حافظ منافع آمریکا نیست، بلکه حافظ منافع در عربستان، و کانادا هم هست. رژیم ترامپ نشان داده که از هیچ فرصتی برای فشار حداکثری بر ایران دست بر نمی‌دارد. قبل از سفر گروسی هم با او دیدار کردند تا او را از سفر به ایران منصرف کنند. منابع ایران در خارج بسیار زیاد است، آمریکا سعی می‌کند این منابع وارد کانال سوئیس نشود، ما سنگ اندازی های آمریکا را شاهد هستیم.

غرضی: نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شوم
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۹

سید محمد غرضی با بیان این‌که در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، گفت: تعیین سن برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مغایر قانون اساسی است.

غرضی در مورد گنجانده شدن شرط ارائه برنامه نامزدها در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این بسیار پیشنهاد خوبی است. داوطلبان باید برای سیاست داخلی، خارجی و امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی و محیظ زیستی برنامه‌ داشته باشند.

محکومیت مسافر هتاک به مردم کلاردشت به ۳ سال زندان
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۹

دادگستری مازندران اعلام کرد فرد هتاک به مردم کلاردشت را به سه سال حبس، ۱۴۸ ضربه شلاق تعزیری، مجازات تکمیلی منع اقامت و تردد در استان‌های ساحلی شمال کشور و اقامت اجباری در مناطق محروم به مدت ۲ سال محکوم کرده است.

تراز دریاچه ارومیه، ۳۱ سانتی‌متر بالاتر از آب‌های آزاد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۸

رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به تبخیر بالای آب دریاچه در فصل گرما، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش تبخیر، در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه، یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۳۱ سانتی‌متر بالاتر از آب‌های آزاد ثبت شده که البته روند کاهشی آن با آغاز بارش های پاییزه و اجرای برنامه های انتقال آب، متوقف می‌شود.

فرهاد سرخوش با اعلام اینکه وسعت نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به ۲ هزار و ۸۳۵ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار داشت: تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: از خردادماه سال جاری هیچ آبی وارد دریاچه ارومیه نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

قیمت دلار، امروز ۱۷ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۸

قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۲۶۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۲۵۰۰ تومان است.

قیمت فروش و خرید یورو نیز ۲۶۸۰۰ و ۲۶۷۰۰ تومان است.

دستور از بالا برای جلوگیری از مربیگری علی دایی در لیگ برتر؟
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۷

علی دایی در تازه‌ترین مصاحبه اش در واکنش به این سؤال که آیا دستوری از بالا آمده تا علی دایی در لیگ برتر مربیگری نکند؟! گفت: «خدا را شکر. چنین مسائلی بعید نیست و شاید هم این مسائل خیلی محتمل باشد، اما من مگر وابسته به فوتبال هستم که بخواهم ناراحت شوم؟ من همیشه حرف حق را می‌زنم و تا آخرش هم پای حرفم هستم. به هر حال این خبر که عنوان شده، شایعه‌ای است که شاید حقیقت داشته باشد. پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق رخ بدهد.»

ابهام در برگزاری یا عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۶

در حالی که مسئولان کشورمان از لغو مراسم اربعین به دلیل شیوع کرونا خبر دادند، استاندار کربلا در حرم سیدالشهدا (ع) به آمادگی کربلا برای پذیرش میلیونی زوار اربعین از سراسر جهان اشاره کرد.

محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت اما با اشاره به صحبت‌های استاندار کربلا مبنی بر پذیرش همه زائران امام حسین (ع) اظهار کرد: با توجه به سخنان رئیس جمهور و معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور طی روز‌های اخیر، امسال پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد و این مراسم بدون حضور زائران خارجی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه احتمال برگزاری پیاده روی اربعین ضعیف است، گفت: در صورت موافقت با حضور زائران ایرانی برای پیاده روی اربعین حسینی در عراق، ایران آمادگی کامل را خواهد داشت.

اعزام به خدمت کنکوری‌ها تا اول آذرماه تمدید شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۵

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، اظهار کرد: مشمولانی که در کنکور سال ۹۹ شرکت کردند یعنی فارغ التحصیل نیمه اول سال ۹۸ هستند و برگ اعزام به خدمت‌شان برای ماه‌های مهر و آبان است اما قصد ادامه تحصیل دارند با در دست داشتن کارت شرکت در کنکور به پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا اعزام به خدمت‌شان تا آذر ماه تمدید شود.

سردار تقی مهری بیان کرد: افرادی که دیپلم دارند برگ اعزام سوم برای آذر ماه و افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند برگ اعزام برای اول آذر ماه به آنها داده می‌شود.

اتفاق شوکه کننده در دنیای تنیس؛ «جوکوویچ» از اوپن آمریکا اخراج شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۴

نواک جوکوویچ پس از آنکه در جریان رقابت‌های اوپن آمریکا که در ست اول با نتیجه ۵ بر ۶ در تعقیب حریف اسپانیایی خود یعنی پابلو کارنو بوستا بود، پس از آنکه سرویس وی توسط دریافت کننده دفع و امتیاز ست به نام بوستا ثبت شد، توپ را با بی احتیاطی به محوطه پشتی خود فرستاد و منجر به مصدوم شدن داور خط شد. او بر اساس قوانین از ادامه رقابت‌ها بازماند و به اصطلاح دیسکالیفه شد.

این حرکت در زمره "آسیب‌های فیزیکی" در مقررات گرند اسلم جای می گیرد؛ قانونی که مقرر می‌کند تنیسور هرگز نباید عمداً یا سهواًَ و از روی بی‌احتیاطی به طور فیزیکی به داور، حریف، تماشاگر و یا سایر افراد حاضر در محوطه زمین بازی آسیب برساند.

با توجه به عدم حضور راجر فدرر مصدوم و رافائل نادال که به دلیل پاندمی کرونا در این تورنمنت شرکت نکرده است، جوکوویچ آخرین دارنده گرند اسلم حاضر در قرعه کشی بود و حالا با اخراج وی، برای نخستین بار در ۶ سال اخیر قهرمان نهایی، نخستین گرند اسلم انفرادی خود را تجربه کرده و علاوه بر این، قهرمان گرند اسلم انفرادی، تنیسوری است که در دهه ۱۹۰۰ یا ۲۰۰۰ میلادی متولد شده است.

شهریه مهدهای کودک ۳۱ درصد افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۳

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۳۱ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: این افزایش بر اساس نرخ پایه شهریه مهدهای کودک در هر استان خواهد بود.

ملک سلمان: عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل، منوط به تاسیس کشور مستقل فلسطین است
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۳

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم سازش میان فلسطینیان و اسرائیل تاکید و روابط حسنه با اسراییل را منوط به تشکیل کشور مستقل فلسطین کرد.

ملک سلمان تصریح کرد که اگر کشور مستقل با نام فلسطین تاسیس نشود نمی توان انتظار داشت که روابط کشورش با اسرائیل عادی شود.

خبر جدید از طرح برق رایگان
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۲۰

به گفته سخنگوی صنعت برق در اولین فرصت و حداکثر یک ماه آینده از طریق پیامکی که برای مشترکان صنعت برق ارسال می شود، وضعیت مصرف به آن ها گزارش خواهد شد تا از میزان مصرف خود و قرار گرفتن در دسته بندی خوش مصرف، کم مصرف، و یا پر مصرف مطلع شوند.

رجبی مشهدی در خصوص زمان اجرای این طرح گفت:از ابتدای آبان ماه این طرح اجرایی خواهد شد.

دریچه حیاط شرقی کاخ آپادانای تخت جمشید کشف شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۱۹

سرپرست تیم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید اعلام کرد: یکی از دریچه‌های حیاط شرقی کاخ آپادانا مربوط به دوره هخامنشی در واپسین روزهای فصل چهارم کاوش آبراهه‌های تخت‌جمشید کشف شد. این دریچه در دوران هخامنشی برای دفع آب‌های سطحی این حیاط ایجاد شده و پس از این دوره، با توجه به ویرانی مجموعه پنهان شده بود.

نظرات بینندگان