arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جزئیات معیارهای جدید ملس برای رجال سیاسی / تداوم سیر سعودی بازار خودرو / پناهیان: من یک واحد خانه بیشتر ندارم، آن هم با هدیه رفقا! / چرا ظريف به نشست كميسيون مجلس نرفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جزئیات معیارهای جدید ملس برای رجال سیاسی / تداوم سیر سعودی بازار خودرو / پناهیان: من یک واحد خانه بیشتر ندارم، آن هم با هدیه رفقا! / چرا ظريف به نشست كميسيون مجلس نرفت؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

تداوم سیر سعودی بازار خودرو: در بازار خودرو، سمند ال ایکس با افزایش سه میلیون تومانی با قیمت ۱۷۳ میلیون تومان، سمند سورن با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶v۸ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان، رانا با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۹۲ میلیون تومان و هایما اس ۷ با افزایش ۳۰ میلیون تومانی با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان در بازار به ثبت رسید است.

چرا ظريف به نشست كميسيون مجلس نرفت؟: سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد عدم حضور ظریف در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان توضیحاتی ارائه داد. وی افزود:همان روزی که دوستان مجلس این دعوت را به صورت مکتوب فرستادند وزارت خارجه پاسخ داد که در روز سه شنبه وزیر خارجه کشورمان میزبان وزیر خارجه هند بوده و طبیعیست که وزیر خارجه تعهدات بین المللی دارد که همان تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی ایران است لذا از دوستان در مجلس خواسته شد روز دیگری را تعیین کنند که متاسفانه روز دیگری اعلام نشد.

تزریق واکسن کرونای روسی به مردم این کشور آغاز شد: روابط عمومی وزارت بهداشت روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نخستین محموله واکسن کرونا با نام عملی «گام کووید واک» (اسپوتنیک-و) برای پیشگیری از بیماری واگیر کرونا که در مرکز علمی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گاملیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است، پس از آزمایش های لازم برای استفاده عمومی عرضه شد.

پناهیان: من یک واحد خانه بیشتر ندارم، آن هم با هدیه رفقا!: حجت الاسلام علیرضا پناهیان که چندی پیش موضوع خانه چندین میلیاردی‌اش در فضای مجازی دست به دست می‌شد در یکی از وعظ‌هایش به این ابهامات پاسخ داد که ویدئوی آن سر و صدای زیادی به پا کرد. وی در این باره گفت: من یک واحد خانه بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی میکنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم.

ناوالنی، رهبر مخالفان پوتین از کما خارج شد: الکسی ناوالنی وبلاگ نویس و رهبر مخالفان دولت روسیه که از دو هفته پیش به کما رفته است و در بیمارستانی در برلین بستری است، از این حالت خارج شد. ناوالنی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نیست. بیمارستان چریته برلین گفته است: ناوالنی همچنین به صداها واکنش نشان می دهد اما هنوز زود است که پیامدهای مسمومیت وی در درازمدت ارزیابی شود.

نگرانی‌ها از شیب تند گرانی برنج / قیمت برنج به انفجار می‌رسد؟: از انتهای تیرماه و ابتدای مرداد مشخص شد که وضعیت توزیع برنج ایرانی در سال جاری با مشکلاتی مواجه خواهد بود. باران‌های سیل آسا در این دو ماه به قدری آسیب زا بودند که کشاورزان گیلان و مازندران شوکه شدند. تاثیر این بارش‌ها در اواسط شهریور خود را نشان داد؛ یعنی زمانی که برنج‌های درو شده آماده عرضه به کارخانه‌ها و بالطبع فروش به مشتری‌ها بودند. باران‌های سیل‌آسا وقتی با بی‌تدبیری مسئولین در گران‌کردن هزینه تامین ابزارآلات و ماشین‌های کشاورزی و نیز افزایش هزینه‌های کشاورز همراه شد، ضربه نهایی بر پیکر نیمه‌جان مهم‌ترین بخش سبد غذایی ما وارد گردید.

قیمت تخم مرغ دوباره رکورد زد: درحالی که نرخ مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است قیمت این محصول در بازار رکورد جدید از خود بر جای گذاشته است و در شهر تهران ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. این محصول اما در میادین میوه و تره بار با قیمت‌های مصوب اما با حجمی عرضه می‌شود که پاسخگوی تقاضای مردم نیست و برای تهیه آن باید در صف‌هایی ایستاد که پروتکل‌های بهداشتی کرونا در آن رعایت نمی‌شود.

سازمان بورس: انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار: رئیس سازمان بورس گفت: دولت بعد از حدود ۵ سال با توجه شرایط کنونی بازار بورس برای اجرایی شدن قانون انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار توانسته مسئله این قانون را حل و بزودی آن را ابلاغ ‌کند.

جزئیات معیارهای جدید ملس برای رجال سیاسی: معیارهای رجال سیاسی و مذهبی در نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصویب شد: علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با  فارس، در تشریح جزییات نشست صبح دیروز (سه‌شنبه 18 شهریور) کمیسیون متبوعش اظهار داشت:‌ در این نشست تعریف رجال سیاسی و مذهبی و نحوه احراز آن بررسی شد.  حدادی تصریح کرد: براساس این طرح رجال سیاسی باید حداقل مجموعا دارای ۸ سال سابقه در مناصب مقامات سیاسی موضوع بندهای الف تا ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.

آخرین آمار کرونا در ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید. وی با اعلام اینکه همچنان ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

نظرات بینندگان