arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مهاجم اول پرسپولیس در لیگ پرتغال / دستور وزیر آموزش و پرورش برای رصد و اصلاح کتب درسی / آخرین نتایج پی‌گیری بدهی‌های انگلیس به ایران / بازار خودرو همچنان در سراشیبی سقوط قیمت‌ها / جنجال بر سر یک گل: علی دایی چند گل ملی زده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مهاجم اول پرسپولیس در لیگ پرتغال / دستور وزیر آموزش و پرورش برای رصد و اصلاح کتب درسی / آخرین نتایج پی‌گیری بدهی‌های انگلیس به ایران / بازار خودرو همچنان در سراشیبی سقوط قیمت‌ها / جنجال بر سر یک گل: علی دایی چند گل ملی زده است؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

دستور وزیر آموزش و پرورش برای رصد و اصلاح کتب درسی: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش دیروز در توئیتی از دستور برای اصلاح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان که حذف تصاویری از دختران بر روی آن خبرساز شده بود، خبر داد. وی نوشت: تغییرات در کتاب‌های درسی همه ساله براساس ارزیابی و از سوی مولفین انجام می‌شود. به رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ماموریت دادم تغییرات در شکل و محتوای کتاب‌های درسی را با حساسیت کامل رصد، اصلاح و گزارش نماید به دغدغه‌های مردم اهمیت میدهم دختران میهن شایسته احترام‌اند.

آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو: طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، قیمت خودروهای داخلی در بازار با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفته است اما همچنان باتوجه به نبود سقف قیمتی، رقم‌های متفاوتی برای یک خودرو دیده می‌شود.

تروئیکای اروپایی: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را رد می‌کنیم: وزارت امور خارجه آلمان طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر با اشاره به اینکه وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام به‌منظور بررسی و هماهنگ‌سازی گام‌های مشترک آتی درباره برجام در عمارت چِونینگ تشکیل جلسه داده‌اند و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از طریق ارتباط ویدئویی به آنها ملحق شده است، اعلام کرد: «سه کشور اروپایی به اتفاق یکدیگر تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را رد می‌کنند و به حفظ توافق هسته‌ای متعهد می‌مانند. اما از ایران نیز می‌خواهند که فوراً به اجرای کامل برجام بازگردد.»

آخرین نتایج پی‌گیری بدهی‌های انگلیس به ایران: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: با همکاری وزارت امورخارجه و بانک مرکزی به طور جدی و هماهنگ مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنیم.

جنجال بر سر یک گل: علی دایی چند گل ملی زده است؟: علی دایی با زدن ۱۰۹ گل ملی به عنوان برترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی در جهان شناخته شده اما برخی از منابع خارجی عدد ۱۰۸ گل ملی را مقابل نام او درج کرده‌اند که می‌تواند خبر خوبی برای رونالدو باشد.

بندر بیروت برای سومین بار آتش گرفت: منابع لبنانی از وقوع آتش‌سوزی نسبتاً بزرگ در یکی از انبارهای بندر بیروت لبنان خبر دادند و گفتند که هنوز آتش مشتعل است. شبکه الجدید لبنان گزارش داد که آتش‌سوزی از یک انبار بندر آغاز شد و به همه «بازار آزاد» سرایت کرده و تلاش‌ها برای محاصره این منطقه و ایجاد کمربند امنیتی در آنجا در جریان است. همزمان با رسانه‌ای‌شدن این خبر، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان نیز از شورای عالی دفاع خواسته برای بررسی علت این رویداد، رأس ساعت ۱۹ به وقت بیروت (۲۰:۳۰) تشکیل جلسه دهد

علیپور به «ماریتیمو» پرتغال پیوست: رئیس باشگاه «ماریتیمو» پرتغال از قطعی شدن پیوستن علی علیپور - مهاجم فصل قبل تیم فوتبال پرسپولیس - به این تیم خبر داد. کارلوس پریرا رئیس باشگاه ماریتیمو پرتغال خبر داد علیپور با این تیم به توافق کامل رسیده است و منتظر ویزا است تا راهی کشور پرتغال شود.

تکذیب تشکیل استان جدید از درون استان اصفهان: مدیرکل تقسیمـات کشوری وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی موضوعات در رسانه ها مبنی بر تصویب طرح تشکیل استان جدیدی به نام گلساران یا اصفهان شمالی، تأکید کرد: همان طور که پیش از این نیز بارها اعلام کرده ایم، وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تشکیل استان جدیدی در کشور ندارد.

دلیل آموزش و پرورش برای تغییر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی: در ارتباط با تصویر روی جلد کتاب ریاضی سال سوم ابتدایی و ویرایشی که در این تصویر انجام شده است، از آنجا که تصویر قبلی بسیار شلوغ بود و تعداد مفاهیم ریاضی مطرح شده در آن تصویر بسیار زیاد بود، پیشنهاد دوستانی که از منظرهای هنری، زیبا شناسی و روانشناسی بخش‌های مختلف کتاب را بررسی می‌کنند بر این بوده است که تصویر خلوت تر گردد.

آخرین آمار کرونا در ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسید. وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان