arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اکسیوس:

رای دهندگان آمریکایی تصمیم خود را گرفته‌اند / در میان کسانی که بایدن یا ترامپ را ترجیح می‌دهند، فقط ۵ ٪ می‌گویند که احتمال دارد تغییر نظر دهند

کافی است این را با نظرسنجی پیو در آگوست 2016 مقایسه کنید، جایی که 8 درصد از طرفداران هیلاری کلینتون گفتند که احتمال دارد به ترامپ رای دهند. به همین ترتیب، برای کسانی که ترامپ را ترجیح می دادند، 8 درصد گفتند که ممکن است به کلینتون رأی دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیل راتسچیلد در اکسیوس نوشت: درحالی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پس از چهار سال ریاست جمهوری بسیار بحث برانگیز ترامپ نزدیک می شویم که تعداد رای دهندگانی که نسبت به انتخاب خود مردد هستند، کاهش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است:

چرا مهم است: رای دهندگان مصمم در انتخاب، بر این ادعا است که دیگر دلیل زیادی وجود ندارد که ستادهای انتخاباتی تلاش کنند که نظرات رای دهندگان را به نفع خود تغییر دهند.

شواهد بسیار حاکی از آن است که آمریکایی‌های بیشتری در این دوره در مقایسه با دوره‌های گذشته تصمیم خود را برای رای دادن به کاندیدای مورد نظر گرفته‌اند:

کنوانسیون‌های احزاب عملاً تاثیری در شکل رقابت نداشته به طوری که براساس برآورد نظرسنجی‌های سراسری، بایدن فقط یک و نیم درصد کمتر از یک ماه پیش رای دارد.

در نظرسنجی اخیر، فقط 3٪ از رای دهندگان احتمالی اظهار داشتند که نمی‌دانند در انتخابات به چه کسی رای می‌دهند. همین درصد رای دهندگان ثبت نام شده در این هفته در نظرسنجی مونموث نیز وضعیتی مشابه داشتند.

نظرسنجی ماه اوت توسط مرکز تحقیقات پیو نشان داد که در میان کسانی که بایدن یا ترامپ را ترجیح می‌دهند، فقط 5٪ اظهار داشتند که احتمال دارد تغییر عقیده دهند. کافی است این را با نظرسنجی پیو در آگوست 2016 مقایسه کنید، جایی که 8 درصد از طرفداران هیلاری کلینتون گفتند که احتمال دارد به ترامپ رای دهند. به همین ترتیب، برای کسانی که ترامپ را ترجیح می دادند، 8 درصد گفتند که ممکن است به کلینتون رأی دهند.

بر اساس نظرسنجی اخیر کوئینیپیاک، فقط 5٪ از اهالی فلوریدا گفتند که ممکن است نظر خود را تغییر دهند.

چشم انداز آینده: با وجود پروسه استیضاح، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، جنگ تجاری با چین، بحران‌های حاکمیتی، سیل بی پایان گزارش‌های منفی در مورد رسوایی‌های جنسی و مسائل مربوط به مهاجرت و نژاد پرستی میزان مقبولیت ترامپ همچنان سیری ثابت داشته است.

جان سایدز، استاد علوم سیاسی در واندربیلت که رفتار سیاسی رای‌دهندگان را مطالعه می‌کند، به آکسیوس می‌گوید: تعدادی از جمهوریخواهان در سال 2016 بلاتکلیف بودند اما در نهایت به ترامپ پیوستند در حالی که امسال چنین چیزی نیست. به همین ترتیب، بایدن از محبوبیت بیشتری نسبت به کلینتون برخوردار است. بنابراین احتمالاً تعداد کمتری از دموکرات‌ها هستند که امسال نسبت به سال 2016 بلاتکلیف باشند.

با این حال همچنان دلایلی وجود دارد حاکی از آن که نتایج انتخابات همچنان نامشخص است.

اگرچه نظرسنجی‌ها برآوردهای ثابتی را بیان می‌کنند، با این حال ما همچنان نمی‌دانیم که چقدر می‌شود بر آن‌ها استناد کرد.

برای شمارش آرا، رأی دهندگان در هر ایالت باید روش‌های رای دادن و مهلت زمانی را که شخصاً می‌خواهند رأی دهند، بدانند. علاوه بر این، خطر رای گیری با سرویس پستی می‌تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.

نظرات بینندگان