arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

بایدن: ترامپ اجازه نخواهد داد همه آرا شمارش شود

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ روز دوشنبه گفت که ترامپ تلاش خواهد کرد تا همه آرا شمارش نشود. بایدن صبح دوشنبه (به وقت محلی) با حضور در ایالت "دلاور" رای خود را در انتخابات اولیه به صندوق انداخت و در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما مطمئن هستید که همه آرا شمارش می‌شوند گفت: من اطمینان دارم که ترامپ تلاش خواهد کرد که چنین اتفاقی نیفتد، اما مردم آمریکا بر آن (شمارش آرا) پافشاری می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ روز دوشنبه گفت که ترامپ تلاش خواهد کرد تا همه آرا شمارش نشود.

به گزارش ایرنا از روزنامه واشنگتن پست، بایدن صبح دوشنبه (به وقت محلی) با حضور در ایالت "دلاور" رای خود را در انتخابات اولیه به صندوق انداخت و در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما مطمئن هستید که همه آرا شمارش می‌شوند گفت: من اطمینان دارم که ترامپ تلاش خواهد کرد که چنین اتفاقی نیفتد، اما مردم آمریکا بر آن (شمارش آرا) پافشاری می‌کنند.

بایدن همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه چرا رای خود را زودتر به صندوق انداختید؟ گفت: زیرا معلوم نیست فردا کجا باشم.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در پیامی توییتری نیز نوشت: ۵۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات مانده است، ما در این مدت هرکاری را که دونالد ترامپ به رییس جمهوری تک دوره‌ای تبدیل شود انجام خواهیم داد.

بایدن در ادامه نوشت: ما می‌توانیم ترامپ را شکست دهیم و این کشور را بهتر بسازیم.

نتایح نظرسنجی جدید (روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سیه نا در نیویورک) از پیشتازی بایدن نسبت ترامپ در چهار ایالت مهم مینه سوتا، نوادا، نیوهمشایر و ویسکانسین حکایت دارد که در نتایج انتخابات تاثیرگذار هستند.

بر اساس این نظرسنجی، بایدن نامزد دموکرات وضعیت بهتری نسبت به ترامپ از جمله در یکی از ایالت‌های تعیین کننده‌ای دارد که در انتخابات ۲۰۱۶ در پیروزی جمهوریخواهان موثر بود.

این نتایج که روز شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که بایدن در ایالت مینه سوتا با اختلاف ۵۰ به ۴۱، و در ویسانسین با ۴۸ در برابر ۴۳ از ترامپ جلوتری است. در نوادا این نتایج نشان داد بایدن مورد حمایت ۴۶ درصد از رای دهندگان و حمایت از ترامپ ۴۲ درصد است. در نیوهمشایر ۴۵ درصد آرا از ترامپ با ۴۲ درصد آرا جلوتر است.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ماه برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری و معاون او تهیه برگزار می‌شود.

 

نظرات بینندگان