arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

متخصص بیماری‌های عفونی: واکسن آنفلوآنزا بر روی کرونا موثر نیست

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا بر روی کووید ۱۹ موثر نیست، اما گفت که به دلیل همزمانی و نزدیک‌شدن به فصل سرما توام شدن بیماری کرونا با آنفلوآنزا طبیعتا خطرات بیشتری به دنبال خواهد داشت و از این رو این واکسن باید به برخی از گروه‌های حساس جامعه تزریق شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر فیض الله منصوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واکسن آنفلوآنزا باتوجه به محدودیت جهانی که الان در مورد آن وجود دارد بیشتر برای افرادی که در اولویت هستند باید تزریق شود و اگر مازاد بر این افراد وجود داشت سایر اقشار نیز می توانند این واکسن را تزریق کنند.

او توضیح داد افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای ناراحتی کلیوی، کبدی و ریوی در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین یادآور شد که پرسنل بهداشتی درمانی نیز که در معرض خطر هستند و باید توان خدمت به مردم را داشته باشند جزو اقشار دارای اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

بازگشت مجدد کرونا به کرمانشاه

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو با اشاره به موج جدید شیوع کرونا در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه با برگشت مجدد کرونا در جامعه مواجه هستیم و اکنون هم تعداد بستری‌ها افزایش یافته و هم به تبع مرگ و میر هم به این اندازه افزایش می‌یابد. 

منصوری با اعلام اینکه تقریبا بخش‌های بیمارستان‌های استان در حال پرشدن از بیماران کرونایی است، از مردم خواست موازین بهداشتی را رعایت کنند و به فکر سلامت خود و خانواده خود باشند.

وی با بیان اینکه کادر درمانی استان روز به روز خسته تر و فرسودگی آنها بیشتر شده است، گفت: از مردم می‌خواهیم برای سلامت خود و خانواده و هم مسوولیت اجتماعی رعایت موازین بهداشتی را حتما به صورت فردی و اجتماعی رعایت کنند تا بتوانیم با همراهی همدیگر از این موج نیز عبور کنیم.

کرمانشاه در وضعیت هشدار 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۲ هزار و ۷۰۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که خوشبختانه تاکنون ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی همچنین گفت: تاکنون سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری با بیان این که براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظرات بینندگان