arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

پیش بینی کرونا و نقش مهم اینترنت

نتایج پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد که اگر فراد از وبسایت‌های معتبر، علائم کرونا را جستجو کرده و بررسی کنند، می‌توان از افزایش مرگ و میر پیشگیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد که اگر فراد از وبسایت‌های معتبر، علائم کرونا را جستجو کرده و بررسی کنند، می‌توان از افزایش مرگ و میر پیشگیری کرد.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، با وجود این که فضای مجازی در بسیاری از حوزه‌ها مورد هجمه انتقادات است، اما به نظر می‌رسد می‌توان برای پیشگیری از سرطان به فضای مجازی تکیه کرد.


محققان آمریکایی داده‌های ۱۵ ایالت را از ژانویه تا آوریل مورد بررسی قرار دادند آن‌ها پنج ایالت از جمله نیویورک، نیوجرسی و کالیفرنیا، و همچنین پنج ایالت که میزان ابتلا به کرونای متوسط را داشتند و ۵ ایالات که نرخ ابتلای بسیار پایینی داشتند بررسی کردند و دریافتند ایالت‌هایی که شهروندان آن بیش از دیگر ایالت ها، علائم کرونا، روش‌های پیشگیری و درمان را جستجو کرده بودند، با نرخ پایین تری از مرگ و میر رو به رو شده اند.


محققان در این مطالعه نوشتند: "جستجوی علائم دستگاه گوارش قبل از افزایش کرونا نشان می‌دهد برخی ایالت‌ها موفق شده اند با جستجوی علائم، نرخ خطر را کاهش دهند. " اگرچه جستجوی علائم به تنهایی نمی‌تواند متضمن سلامتی باشد، اما به نظر می‌رسد اینترنت در دوران اخیر در نقش یک عامل آگاهی بخش و پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کرونا ایفای نقش کرده و نقش خود را نیز به خوبی ایفا کرده است.


درواقع محققان توضیح دادند: "داده‌های ما اهمیت علائم کرونا را به عنوان پیش بینی کننده بالقوه این بیماری تایید می‌کند و نشان می‌دهد که Google Trends ممکن است ابزاری ارزشمند برای پیش بینی موارد همه گیر باشد. همانطور که در این مطالعه ذکر شد، داده‌های جستجوی گوگل در گذشته در ارتباط با "بروز بیماری‌های عفونی" و "پیش بینی بیماری" توسط محققان مورد استفاده قرار گرفته بود - و گوگل در اوایل ماه جاری اعلام کرد که اطلاعات روند جستجوی خود را در دسترس محققان قرار می‌دهد تا در حوزه ارتباط بین جستجو‌های مربوط به علائم و شیوع کرونا تحقیق کنند.

نظرات بینندگان