arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / عصبانیت استراماچونی از فدراسیون و پیام احساسی او به هوادران استقلال / مولکول خنثی کننده ویروس کرونا شناسایی شد / هشدار جدی وزیر بهداشت درباره خیز جدید کرونا / امضای توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل در کاخ سفید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / عصبانیت استراماچونی از فدراسیون و پیام احساسی او به هوادران استقلال / مولکول خنثی کننده ویروس کرونا شناسایی شد / هشدار جدی وزیر بهداشت درباره خیز جدید کرونا / امضای توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل در کاخ سفید

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

امضای توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل در کاخ سفید: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و عبدالطیف بن راشد، وزیر خارجه بحرین امروز در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی را امضا کردند. این توافق به زبان‌های انگلیسی، عبری و عربی تنظیم شده بود و به امضای مقام‌های طرف‌ها رسید.

مولکول خنثی کننده ویروس کرونا شناسایی شد: دانشمندان دانشگاه پیتسبرگ آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند مولکول کوچکی را شناسایی کرده‌اند که ویروس کرونا را خنثی می‌کند و می‌تواند پایه و اساس برای توسعه دارویی به منظور پیشگیری و مبارزه با کووید-۱۹ باشد. محققان حدس می‌زنند که Ab۸ به دلیل کوچک بودن اندازه‌اش ممکن است کاندیدای مناسبی برای توسعه به عنوان یک داروی استنشاقی یا داروی تزریقی باشد.

استراماچونی: خیلی عصبانی ام، فدراسیون ایران مجوز نداد: استراماچونی دیروز در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز من خیلی عصبانی هستم؛ چون به نظر می رسد فدراسیون صدور مجوز را رد کرده است. من هیچ وقت پیشنهادی را رد نکردم، چون اصلا پیشنهادی وجود نداشته است. من عشق شما را احساس می کنم و می خواهم شما بدانید که من هم متقابلا همین احساس را دارم. امروز خیلی ناراحت هستم.»

ترامپ: به نماینده‌های ایران گفته‌ام برای توافق، باید اول صبر کنند انتخابات تمام شود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل ایستاده بود گفت که با ایران «توافقی فوق‌العاده» خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من می‌خواهم ایران کشور بزرگی باشد؛ می‌خواهم ملت بزرگی باشد. فکر می‌کنم این رویداد فوق‌العاده‌ای باشد. من به نماینده‌های آنها گفته‌ام باید اول صبر کنند انتخابات تمام شود. هیچ چیزی نیست که آنها، چین و احتمالاً روسیه بیشتر از رئیس‌جمهور شدن جو بایدن خوب‌آلو دوست داشته باشند.»

واکنش وکیل نجفی به نتیجه جلسه امروز هیات عمومی دیوان عالی کشور: وکیل مدافع محمدعلی نجفی توضیحاتی را پیرامون رای دیروز هیات عمومی دیوان عالی در خصوص پرونده موکلش ارائه کرد. حمیدرضا گودرزی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: هیأت عمومی دیوان عالی امروز با تشکیل جلسه موضوع پرونده  موکل آقای نجفی را تحت بررسی قرار داد و اتهام قتل عمد را تایید کرد. وی ادامه داد: ما به نظر هیئت عمومی دیوان عالی کشور احترام می گذاریم زیرا که نظر  بالاترین مرجع قضایی کشور است و قطعی است اما کماکان به نظر خود مبنی بر شبه عمد بودن قتل پایبندیم زیرا دلایل و مدارک بسیار روشنی در پرونده وجود دارد  که نشان می دهد قتل خانم میترا استاد، شبه عمد بوده است.

توزیع واکسن آنفلوآنزا از هفته اول مهر با قیمت ۴۲۵۰۰ تومان:  دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و سایر افراد جامعه بیان کرد: تعداد ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در اختیار معاونت بهداشت قرار می‌گیرد تا برای مادران باردار، سالمندان، زندانی‌ها، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و زمینه‌ای و نیروهای مسلح به صورت رایگان تزریق شود. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، سخنگوی وزارت بهداشت درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: هزینه ۲.۵ میلیون واکسن که در اختیار معاونت بهداشت برای تزریق افراد پرخطر و بیماران زمینه‌ای و مادران باردار قرار می‌گیرد، رایگان است. بقیه واکسن‌ها که در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و تا سقف ۱۶ میلیون واکسن است، حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خواهد داشت.

تکذیب خبر تایید حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور: رییس دیوان عالی کشور خبر تایید حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور را تکذیب کرد. بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تایید حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور، اعلام می‌گردد حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، اظهار نظری پیرامون رد یا تایید حکم این پرونده نداشته است و خبر منتشر شده صحت ندارد.

هشدار وزیر بهداشت درباره خیز جدید کرونا: سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید اصل را بر این بگذاریم که کل کشور در شرایط قرمز کرونا است و حداکثر فاصله بین نمازگزاران رعایت شود تا بتوانیم مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه را برگزار کنیم.

ترامپ: می‌خواستیم بشار اسد را بکشیم اما... : «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که مشکلی با فروش این جنگنده‌های نسل پنجم به امارات متحده عربی ندارد. ترامپ در بخش دیگر این گفت‌وگو افزود که خواستار کشتن رئیس جمهور سوریه بود، اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شد.

آخرین آمار کرونا در ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است. معاون وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان