arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۶ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«یوشیهیده سوگا» رسما نخست‌وزیر ژاپن شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۴۵

یوشیهیده سوگا، رئیس حزب حاکم ژاپن امروز (چهارشنبه) با انتخاب پارلمان رسما نخست وزیر شد و یک کابینه "پیوسته" را گردهم آورده که تقریبا نیمی از آن‌ها مطابق چینش قبلی است.

سوگا، دستیار دیرینه و دبیر کابینه ژاپن در دوران نخست‌وزیری شینزو آبه، روز دوشنبه توانست رای قاطع حزب حاکم لیبرال دموکراتیک را به دست آورد. او به ادامه بیشتر برنامه‌های آبه از جمله استراتژی اقتصادی او موسوم به آبنومیکس (Abenomics - اقتصاد آبه‌ای) وعده داد.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، نیمی از کابینه دولت آتی از کابینه شینزو آبه خواهد بود و دو زن هم در کابینه حضور دارند. میانگین سنی وزرا با سوگا ۶۰ سال است.

واکنش ظریف به ادعای پولیتیکو درباره تلاش ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۰۶

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در توئیتی نوشت: دروغگوی همیشگی با طرح هشداری دروغین، دونالد ترامپ را گمراه کرد تا دشمن شماره یک داعش را ترور کند. هم اکنون وی تلاش می‌کند تا از طریق ارائه هشدار دروغین جدیدی، ترامپ را به مادر تمامی باتلاق‌ها بکشاند و فریب بدهد.

ظریف با اشاره به ادعای یک رسانه غربی درباره ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی نوشت: منبع پولیتیکو: مقامات آمریکایی. منبع ترامپ: گزارش جراید. وزیر خارجه ایران تاکید کرد: زمان بیدار شدن است.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو به نقل از آنچه گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت آمریکا خوانده، مدعی شده است که تهران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانامارکس سفیرآمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است.

سپاه: آماده ایم گشت‌های رضویون را در تمام شهرهای خوزستان فعال کنیم
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۰۵

سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، باتوجه به درخواست و مطالبه مردمی گسترده در فضای مجازی و مراجعات حضوری و مکتوب مبنی بر ورود و کمک سپاه ولیعصر(عج) به ارتقاء امنیت عمومی جامعه در پی سرقت‌ها و ناامنی‌های اخیر در شهرستان اهواز، ضمن تشکر از اعتماد عموم مردم به سپاه و بسیج، این نهاد انقلابی آمادگی دارد در صورت درخواست شورای تامین استان، نسبت به فعال نمودن گشت‌های رضویون در تمام شهرهای استان برای کمک به تامین امنیت اجتماعی مردم عزیز و بزرگوار استان اقدام نماید.

ایران: ترامپ اصول منشور سازمان ملل را نقض کرده
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۰۴

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، مراتب اعتراض خود را به تهدیدهای اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران ابراز داشت.

مجید تخت روانچی روز سه‌شنبه در این نامه، تهدید ترامپ را نقض اصول منشور سازمان ملل از جمله ماده 2 آن که به صراحت تهدید یا استفاده از زور را ممنوع می‌کند، دانسته است.

وی همچنین با اشاره به تهدیدهای گذشته آمریکا علیه ایران و نیز ترور سردار سلیمانی توسط این کشور، از شورای امنیت خواسته است آمریکا را وادار سازد به تهدید، سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه خود پایان دهد.

نظرات بینندگان