arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

استاندار تهران: ۵۶ درصد مرگ و میر‌ها در استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است / کنترل وزن دانش آموزان در قالب طرح کوچ به عنوان اقدام فرابخشی ضروری است

استاندار تهران با اشاره به لزوم توسعه فضا‌های ورزشی مدارس گفت: ۵۶ درصد مرگ و میر‌ها در استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت است، ۲۰ درصد مربوط به سوانح و حوادث، ۱۰ درصد ناشی از سرطان ها، ۱۰ درصد مربوط به بیماری‌های تنفسی و سایر عوامل نیز ۴ درصد را به خود اختصاص می‌هد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران با اشاره به لزوم توسعه فضاهای ورزشی مدارس و ضرورت همکاری دستگاه های استان تهران جهت اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، گفت: باید بخشی از کمک های مومنانه به اقلام ورزشی اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ضرورت حفظ سلامت آحاد جامعه، اظهار داشت: بر اساس اعتقاد دانشمندان عوامل ارثی و محیطی بر هم زننده سلامت افراد است هر چه عوامل ارثی قوی باشد، اما اگر عوامل محیطی مدیریت شود می توان اثرات عوامل ارثی را کاهش داد.

وی افزود: در غربالگری ژنتیکی ازدواج نیز زمینه کاهش معلولیت زایی فراهم شده است، به علاوه ناراحتی های گوارشی نیز با تغذیه صحیح مهار می شود.

وی ادامه داد: 56 درصد مرگ و میرها در استان تهران ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت است، 20 درصد مربوط به سوانح و حوادث، 10 درصد ناشی از سرطان ها، 10 درصد مربوط به بیماری های تنفسی و سایر عوامل نیز 4 درصد را به خود اختصاص می هد.

وی تاکید کرد: به منظور کنترل وزن دانش آموزان در قالب طرح کوچ به عنوان اقدام فرابخشی ضروری است که همه دستگاه ها همکاری و هم افزایی لازم را به عمل آورند.

بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت کنترل وزن در میان دانش آموزان، گفت: توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی جهت کاهش میزان استفاده از سرویس های مدارس و توسعه فضاهای ورزشی باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: ساخت ورزشگاه خوب است منتها باید زمینه توسعه امکانات ورزش های همگانی و امکان دسترسی عمومی به وسایل ورزشی فراهم شود به علاوه صداو سیما نیز در زمینه تبلیغ کالاهای مضر از جمله چیپس و پفک و غیره باید رویکرد جدیدی اتخاذ کند چراکه چنین تبلیغاتی ممنوع است.

استاندار تهران تاکید کرد: در مدارس استان تهران وسایل ورزشی بایستی توسعه پیدا کند و بخشی از کمک های مومنانه نیز به اقلام ورزشی اختصاص یابد تا زمینه ارتقا فعالیت های ورزشی در میان دانش آموزان فراهم شود.

نظرات بینندگان