arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

پلیس فتا: تبلیغات ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوانزا جرم است

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: هرگونه تبلیغات درباره ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوانزا در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: هرگونه تبلیغات درباره ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوانزا در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ رامین پاشایی ضمن تأکید بر اینکه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر " ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوانزا "و دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با اینگونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرد: واگذاری دارو مخصوصاً واکسنهای آنفلوانزا صرفاً با نظارت وزارت بهداشت، در مراکز و داروخانه‌های مجاز صورت می‌گیرد و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر فروش این اقلام دارویی ممنوع است.

وی افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا با عنوان "تبلیغات و فروش دارو و واکسن تحت عناوین مختلف" مخصوصاً در ماه‌های اخیر، که شیوع کرونا ویروس در کشور شتاب بیشتری پیدا کرده، مشخص شده اکثر این اقدامات صرفاً پوششی برای کلاهبرداری از متقاضیان است.

این مقام مسئول درباره شگرد کلاهبرداران گفت: این افراد با دریافت مبالغ مختلف در اکثر موارد، دارویی به متقاضیان تحویل نمی‌دهند یا با واگذاری واکسن و داروهای تقلبی و در برخی موارد تاریخ مصرف گذشته، ضمن کلاهبرداری از هموطنان، سلامت جسمی آنها را نیز به مخاطره می‌اندازند.

پاشایی بیان کرد: پلیس فتا در اقدامات پیش‌دستانه، به منظور برقراری امنیت در این فضا، ضمن رصد هرگونه تبلیغات و فروش دارو و اقلام مربوطه، با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا یادآور شد: اجرای این طرح عملیاتی به تمام رده‌های انتظامی و شهرستانهای پلیس فتا ابلاغ شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز راجع به پاکسازی و دستگیری متهمان حوزه تبلیغ و فروش دارو مخصوصاً واکسنهای کرونا ویروس و آنفلوانزا به دست آمده است.

وی از هموطنان خواست به هیچ عنوان به تبلیغات افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا توجه نکنند، تمام نیازهای دارویی خود را صرفاً از مراکز مجاز و داروخانه‌های سطح شهر تهیه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و تبلیغات در این رابطه، موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

نظرات بینندگان