arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

ترامپ: باید آموزش های میهن پرستانه را به مدارس بازگردانیم / به جوانان می آموزیم که آمریکا را با جان ودل دوست داشته باشند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر آموزش "میهن پرستانه" در مدارس این کشور تاکید کرده و گفته که قصد دارد کمیته‌ای را برای ارتقای این آموزش ایجاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر آموزش "میهن پرستانه" در مدارس این کشور تاکید کرده و گفته که قصد دارد کمیته‌ای را برای ارتقای این آموزش ایجاد کند.

به گزارش بی بی سی، ترامپ در سخنانی در آرشیو ملی واشنگتن به آموزش‌های نژادپرستی که به گفته او باعث از بین بردن وحدت ملی در کشور است، حمله کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور بر پایه آزادی، بنا نهاده شده، نه ظلم و ستم.

او در بخشی از سخنانش گفت: "تنها راه وحدت ملی به اشتراک گذاشتن هویت‌مان به عنوان آمریکایی است. به همین دلیل بسیار ضروری است که سرانجام آموزش میهن پرستانه را به مدارس خود بازگردانیم."

ترامپ همچنین گفت: "به جوانان ما آموخته خواهد شد که آمریکا را با جان ودل دوست داشته باشند."

در حالی که تنها شش هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، گفته شده که ترامپ در تلاش است تا پایگاه راستگرایان خود را در برابر آن چه که او طرح چپگرایان برای تغییر سبک زندگی آمریکایی عنوان کرده، تهییج کند.

دونالد ترامپ این سخنان را در حالی بیان کرده که آمریکا در ماه‌های گذشته صحنه اعتراضات ضد نژاد پرستی بود. این اعتراضات در پی چند مورد تیراندازی و کشتن مظنونان سیاهپوست توسط نیروی پلیس صورت گرفت.

به گفته فعالان، این ناآرامی‌ها منعکس کننده خشم عمومی از ناکامی آمریکا در مقابله با نژادپرستی است.

در این اعتراضات همچنین مجسمه هایی تاریخی متعلق به شخصیت‌های سیاسی این کشور که در برده داری در تاریخ آمریکا نقش داشتند، پایین کشیده شد.

از ترامپ به خاطر این که همواره گروه های افراطی چپ گرا و آنارشیست ها را مسبب ناآرامی‌ها می‌داند، انتقاد می‌شود.

نظرات بینندگان