arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

اردوغان: استعفای رئیس دولت وفاق ملی لیبی، خبر ناراحت کننده‌ای بود / دخالت نظامی ما در لیبی به درخواست سراج انجام گرفت / خلیفه حفتر هر روز به نابودی نزدیکتر می‌شود

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به استعفای رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت: این خبر ناراحت کننده‌ای بود. این اتفاقات برای لیبی بسیار منفی است. دخالت نظامی ما در لیبی به درخواست جناب سراج و کابینه وی و برای محافظت از آنها در مقابل حفتر کودتاگر انجام گرفت. حفتر هر روز به نابودی نزدیکتر می شود و در آخر، رفتنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به استعفای رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت: این خبر ناراحت کننده‌ای بود.

به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از نماز جمعه این هفته در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا گفت: مردم رعایت نکردند و مجبوریم که مجدداً برخی محدودیتها را بازگردانیم. ناچاریم که تدابیر اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی را رعایت کنیم. این یک امر خوشایند نیست بلکه مجبوریم، زیرا برای مردممان ارزش قائل هستیم. نمی خواهیم مردم در وضعیت ناخوشی زندگی کنند.

وی در خصوص آخرین تحولات در لیبی نیز اظهار داشت: هفته گذشته با جناب سراج دیداری داشتم. پس از آن دیدار چنین اتفاقی(استعفای سراج) خبر ناراحت کننده ای است. این اتفاقات برای لیبی بسیار منفی است. دخالت نظامی ما در لیبی به درخواست جناب سراج و کابینه وی و برای محافظت از آنها در مقابل حفتر کودتاگر انجام گرفت. حفتر هر روز به نابودی نزدیکتر می شود و در آخر، رفتنی است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره یونان نیز با اشاره به مکالمات خود با مقامهای مختلف اروپایی اظهار داشت: آیا مذاکره با یونان انجام خواهد گرفت؟ از نظر ما گفتگو با نخست وزیر یونان مشکلی ندارد. اما اینکه محتوای دیدار چه باشد اصل ماجراست. معنی ندارد که اقدامات(نظامی) خود را در جزیره میس دنبال کنند. آوردن کشتی اروچ رئیس به بندر معنای سیاسی دارد و یک رویکرد معنی دار است برای یونان و گامی است که ما برداشتیم.

اردوغان ادامه داد: تفاهم مصر و یونان ما را ناراحت کرد اما روابط اطلاعاتی مصر و ترکیه جداست.

نظرات بینندگان