arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۹ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه: بی‌ثباتی‌ قیمت‌ها از سرگردانی نقدینگی‌ها آب می‌خورد
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۷

وزیر راه و شهرسازی، نقدینگی سرگردان را عامل اصلی بی‌ثباتی بازار مسکن دانست و گفت: حجم نقدینگی لجام‌گسیخته موجود در کشور این بلا را بر سر بازار مسکن آورده است.

روحانی: میزان مراعات مردم از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد در هفته گذشته کاهش یافته
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۵

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر فرد مبتلا به کرونا قانونا و شرعا موظف است برای جلوگیری از انتقال بیماری به جامعه، خود را قرنطینه کند، از همه مردم خواست مراقبت ها و دستورالعمل بهداشتی را در فصل پاییز و با توجه به همزمانی شیوع کرونا با بیماری هایی همانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی و شیوع نوعی ذات الریه در برخی کشورهای همسایه، تشدید کنند.

حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، کاهش آمار میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بسیار نگران کننده خواند و گفت: آماری که امروز در جلسه ستاد ارائه شد نشان می دهد که میزان مراعات مردم از 82 درصد به 62 درصد در هفته گذشته رسیده که این بسیار نگران کننده است چرا که اگر مردم به هشدارها و آموزش های عمومی توجه نکنند در ماههای پیش رو با یک مشکل بزرگی مواجه می شویم.

فرمانده سپاه: هر کسی را که در ماجرای ترور سردار سلیمانی نقش داشته، می‌زنیم
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۳

فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به رئیس جمهور امریکا هشدار داد: وعده انتقام ما از شهادت سردار سلیمانی، قطعی، جدی و واقعی است. سرلشکر سلامی افزود: ما کسانی را هدف قرار می‌دهیم که در شهادت سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند.

فرمانده کل سپاه گفت: شما در حالی که به شدت گرفتار مشکلات داخلی خود هستید ما را تهدید به حمله هزار برابری می‌کنید، اما زمانی که عین الاسد را زدیم، فرض و پیش بینی ما این نبود که شما جواب نمی‌دهید، بلکه کاملا فرضمان این بود که پاسخ می‌دهید و همان موقع صد‌ها موشک را آماده شلیک کرده بودیم که اگر پاسخ دهید اهداف مورد نظر را ویران کنیم.

وی افزود: امروز هم همین است و اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم.

وزیر بهداشت: تلاش می‌کنیم ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را از هند پیش خرید کنیم
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۱

سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار داشت: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آمریکایی‌ها پیش فروش کرده است، مدیر عامل این شرکت فردی ایرانی‌الاصل زرتشتی است که به ما قول داده است ۲۰ میلیون دوز واکسن را با قیمت پایین‌تر به ما بفروشد.

توضیحات تکمیلی معاون استاندار تهران درباره صدای انفجار شرق تهران
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۱

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: صدای انفجار بامداد جمعه در شرق پایتخت با برگزاری یک رزمایش در اطراف پارچین مرتبط بوده و هیچ‌گونه خسارتی در رابطه با آن گزارش نشده است. حمیدرضا گودرزی افزود: اجرای این رزمایش از روز پنجشنبه در حوالی این منطقه آغار شده بود و تا ظهر روز جمعه ادامه داشت.

هادی تمهیدی، فرماندار پاکدشت نیز اظهار داشت که هیچ واقعه‌ای طی ۲۴ ساعت گذشته در داخل پارچین روی نداده و شرایط عادی است و این فضاسازی‌ها از سوی رسانه‌های بیگانه با هدف تشویش افکار عمومی صورت می‌گیرد.

آفریقای جنوبی: اطلاعات کافی برای اثبات اتهام واشنگتن علیه ایران درباره ترور سفیر آمریکا وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۶

وزارت امنیت آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر وجود طرحی از سوی ایران برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی را با گفتن این که اطلاعات کافی برای اثبات این اتهام وجود ندارد، رد کرد.

وزارت امنیت این کشور در ادامه بیان کرد: مقامات آفریقای جنوبی خواستار اطلاعات بیشتری از دولت آمریکا شده‌اند. مادامی که اطلاعات آماده ارائه باشد، شواهد بازبینی شده و دوباره ارزیابی خواهند شد.

قیمت دلار، امروز ۲۹ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۵

قیمت دلار امروز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ در صرافی‌های با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۲۶۷۵۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۶۶۵۰ تومان است.

قیمت یورو نیز با صد تومان افزایش، به ۳۱۵۰۰ تومان رسید.

واشنگتن‌پست: مدیر کارزار ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ رأی نداده
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۵

واشنگتن‌پست از افشای اسنادی خبر داد که نشان می‌دهد، «بیل استفن»، مدیر کارزار ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در این انتخاب رأی نداده است. آخرین باری که استفن رأی داده، سال ۲۰۱۵ در نیوجرسی بوده؛ جایی که او در آن زمان برای رأی دادن ثبت‌نام کرد.

یک مقام ارشد کارزار ترامپ به واشنگتن‌پست گفت که استفن در سال ۲۰۱۶ متقاضی رأی غیابی شده اما این درخواست هرگز اجابت نشده و بنابراین او قادر به رأی دادن نبوده است.

زمین لرزه ۳.۱ ریشتری در فیروزکوه
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۴

فیروزکوه-زلزله ۳.۱ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری فیروزکوه را لرزاند. نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع ۱۹ کیلومتری فیروزکوه (تهران) و ۲۳ کیلومتری ارجمند (تهران) و ۴۱ کیلومتری کیلان (تهران) است و همچنین ۶۹ کیلومتری سمنان و ۱۱۰ کیلومتری تهران است.

ارمنستان سفارت خود در اسرائیل را افتتاح کرد
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۴

سفارت جمهوری ارمنستان در اسرائیل به طور رسمی در تل آویو افتتاح شده است. ارمنستان و اسرائیل در سال ۱۹۹۲ روابط دیپلماتیک برقرار کردند و دولت اسرائیل در سال ۲۰۱۷ یک سفیر غیر مقیم برای ارمنستان منصوب کرد.

ادامه بازداشت‌ها در عربستان
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۵۲

مقامات جدیدی در عربستان به بهانه مشارکت در فساد برای انجام تحقیقات دستگیر و بازداشت شدند. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) روز شنبه به نقل از یک منبع مسئول در «هیات نظارت و مبارزه با فساد اداری» این کشور افزود که این هیات در دوره گذشته به ۲۲۷ پرونده جنایی ۳۷۴ شهروند و افراد مقیم این کشور که دستگیر و تحقیقات از آن‌ها انجام شده بود، رسیدگی کرده و این پرونده‌ها را برای صدور حکم به دادگاه صالح ارجاع داده است.

وی مشارکت مسئولان شهرداری‌های وابسته به استانداری ریاض را از مهمترین و برجسته‌ترین این پرونده‌ها بیان کرد و گفت که یکی از این افراد نماینده امور شهرداری‌ها و دیگری مدیر امور تدارکات و قراردادها در این سازمان است. این منبع با اشاره به اینکه از خانه‌های این افراد بازرسی شده است، افزود: در بازرسی از خانه‌های آن‌ها علاوه بر شمش‌های طلا و سلاح بیش از ۴۵ میلیون ریال نیز کشف شد.

ترامپ: ۷ یا ۸ کشور عربی دیگر با اسرائیل صلح می کنند
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۴۸

ترامپ، در پی دیدارش با شیخ ناصر صباح الاحمد الجابر، پسر بزرگ امیر کویت مدعی شد: ۷ الی ۸ کشور دیگر هم به امضا کنندگان توافق صلح با اسرائیل ملحق خواهند شد و ممکن است کویت هم در نهایت به این کشورها بپیوندد.

ترامپ درباره طالبان افغانستان نیز گفت:" با طالبان به خوبی تعامل میکنیم.آنها بسیار محکم ، بسیار باهوش و بسیار سرنوشت ساز هستند ، اما شما می دانید که ۱۹ سال از آغاز جنگ می گذرد و آنها صریحاً از جنگ خسته شده اند."

ربیعی: نگران ماشه‌ای هستیم که یا بی‌دقتی در کشورمان چکانده شود
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۲:۴۶

ربیعی سخنگوی دولت نوشت: از آنچه ممکن است در روزهای آینده و حتی فعال شدن مکانیسم ماشه در پیش باشد نگران نیستیم اما نگران ماشه‌ای هستیم که به هر دلیل اعم از ناآگاهی یا بی‌دقتی در کشورمان چکانده شود؛ آنها که هنوز مشت امریکا برایشان باز نشده و منطق بازی کنونی امریکا را نمی‌دانند.

مرگ یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۴۹

رسانه‌های آمریکا از مرگ «راث بیدر گینسبرگ»، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر داده‌اند. گینسبرگ ۸۷ سال سن داشت و مسن‌ترین قاضی دیوان عالی آمریکا بود. او ۲۷ سال در این سمت بود.

عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد. مرگ گینسبرگ به ایجاد منازعات سیاسی برای تعیین جانشین او در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منجر خواهد شد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان به عهده گفتن این سمت دو قاضی دیوان عالی را تعیین کرده است.

نظرات بینندگان