arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تحویل یک خودروی دنا به هر نماینده مجلس  به قیمت کارخانه / نامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به رئیس جمهور برای انتقال پایتخت / ترامپ: شاید با دستور اجرایی جلوی رییس‌جمهور شدن بایدن را بگیرم! / خط فقر ۱۰میلیون تومان شد و حقوق کارگران همچنان دو میلیون تومان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تحویل یک خودروی دنا به هر نماینده مجلس  به قیمت کارخانه / نامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به رئیس جمهور برای انتقال پایتخت / ترامپ: شاید با دستور اجرایی جلوی رییس‌جمهور شدن بایدن را بگیرم! / خط فقر ۱۰میلیون تومان شد و حقوق کارگران همچنان دو میلیون تومان!

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

تحویل یک خودروی دنا به هر نماینده مجلس به قیمت کارخانه: حجت الاسلام سید سعید لواسانی نوشت: «یکی از نمایندگان محترم توضیح دادند که قیمت #دنا_پلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدوداً ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟ خب میخواستید ماشین بدهید چرا پژو پارس یا تیبا ندادید؟» او در متن دیگری در حساب توئیتری خود نوشت: «واقعاً غیرقابل پذیرش است، اینکه چرا ماشین ایرانی اینهمه گران است؟ بماند. اما اینکه #نمایندگان_مجلس دنا پلاس را قسطی گرفتند، یعنی چه؟ آيا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخگويی چه شد؟ منتظر روشن‌گری نمایندگان انقلابی‌ هستیم!»

نامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به رئیس جمهور برای انتقال پایتخت: ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص اولویت‌های شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران، اظهار داشت: همکاری خوبی با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری داشته‌ا‍یم و فرایندهای خوبی طی شده است. عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران با بیان اینکه جانمایی و همه موارد در زمینه انتقال پایتخت مشخص شده است، بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) نیز نامه‌ای را رسماً به رئیس جمهور ارسال کرده و بدون اینکه پولی از دولت بخواهد عنوان کرده که ساماندهی تهران را انجام می‌دهد و انتقال پایتخت سیاسی و اداری را نیز به سرانجام می‌رساند. ابوترابی ادامه داد: اگر در بحث انتقال پایتخت سیاسی و اداری خوب عمل کنیم، مدیریت جمعیت و ساماندهی تهران به نتیجه می‌رسد.

اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران: وزارت دفاع تحریم شد: دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برخی نهادها و اشخاص جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد. «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزرای خزانه‌داری و دفاع این کشور از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به‌موجب فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

ترامپ: شاید با دستور اجرایی جلوی رییس‌جمهور شدن بایدن را بگیرم!: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه در یک سخنرانی گسترده در یک گردهمایی انتخاباتی حملات علیه رقیب خود، جو بایدن را گسترش داد و بایدن را "احمق ترین نامزد ها" خواند و تا آنجا پیش رفت که اعلام کرد "شاید من یک دستور اجرایی امضا کنم که نتوانید او را به عنوان رئیس جمهور خود داشته باشید ترامپ درباره بایدن معاون رئیس جمهور سابق گفت: "او بدترین نامزد است. احمق ترین نامزد ها است.

وزارت بهداشت: واکسن آنفولانزا از هلند وارد شده است: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد ابتلا به آنفولانزا در نیمکره جنوبی زمین به دلیل رعایت بهداشت و شست و شوی دست‌ها کمتر شده است اما هنوز نمی‌شود از وضعیت آنفولانزا در کشور حرفی زد. وی تصریح کرد: واکسن‌هایی که الان وارد کشور شده است هلندی هستند و از هلند وارد شده‌اند.

خط فقر ۱۰میلیون تومان شد و حقوق کارگران همچنان دو میلیون تومان: هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، درباره مشکلات معیشتی کارگران گفت: یکی از مهمترین مشکلات کارگران بحث معیشتی است. در حال حاضر خط فقر 10میلیون تومان است. کارگران هنوز 2 میلیون و خورده ای دریافت می کند. ابوی با بیان اینکه هزینه کارگران به غیر از تأمین معاش در بحث بهداشتی افزوده شده است گفت:قبل از معیشت کارگران دغدغه امنیت شغلی داشتند, عمده کارگرانی که در بخش خدمات فعالیت داشتند با مشکلات متعدد بیکاری و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند. زندگی کارگران با این میزان درآمد نمی گردد.

۳۳۴۱ ابتلا و ۱۷۷ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند. به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید. بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان