arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

فرمانده مرزبانی: دستگیری اتباع خارجی فاقد مجوز در کشور ۳۲ درصد افزایش یافت

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دستگیری اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش داشته ‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار احمدعلی گودرزی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تکریم و معرفی فرمانده مرزبانی خراسان‌ رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این افزایش بیانگر فعالیت بی‌دریغ مرزبانان است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن درگیری در مرزها نیز نسبت به گذشته افزایش یافته ‌است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸ تن مواد مخدر توسط مرزبانان کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۴ درصد افزایش داشته ‌است.
وی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر توسط مرزبانی خراسان‌ رضوی نیز از ابتدای امسال تاکنون هفت تن بوده است که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۳ درصد افزایش داشته ‌است.
سردار گودرزی ادامه داد: در سال جاری ۹ مرزبان در کشور در حراست از مرزها به شهادت رسیدند که جدیدترین آن شهادت یک سرباز از خراسان ‌رضوی در استان سیستان و بلوچستان طی دو هفته گذشته بود.
وی گفت: حراست و پاسداری از مرزهای کشور با اقتدار ادامه دارد و اجازه هیچ تحرک و تجاوزی را نخواهیم داد. 
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و ۵۷۴ کیلومتر می‌باشد که از این مقدار سه هزار و ۹۶۵ کیلومتر مرز خشکی، ۲ هزار و ۴۵ کیلومتر مرز رودخانه‌ای، دریاچه‌ای و باتلاقی و ۲ هزار و ۵۶۴ کیلومتر نیز مرز دریایی (خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر) است. بیشترین مرزهای مشترک خشکی و آبی جمهوری اسلامی ایران با هفت کشور پیرامونی است.

نظرات بینندگان