arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

پوتین: روسیه خواستار حل و فصل سیاسی بحران های جهان است / مسکو موفق شده اولین واکسن پیشگیری از کرونا را تولید کند / به کارکنان سازمان ملل مجانی واکسن کرونا می‌زنیم

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: روسیه خواستار حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسائل و بحران های منطقه ای و جهانی در فضایی مسالمت آمیز است. پوتین در ادامه با اشاره به کشف واکسن کرونا در روسیه اعلام کرد: مسکو آماده هر گونه مشارکت در زمینه مبارزه با کرونا است، پیشنهاد می کنیم یک کنفرانس آنلاین در رابطه با واکسن کرونا هم برگزار شود ضمن اینکه واکسن کرونا در آینده نزدیک در دسترس همه جهان قرار می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: روسیه خواستار حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسائل و بحران های منطقه ای و جهانی در فضایی مسالمت آمیز است.

به گزارش ایرنا از مسکو، ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب افزود: پیشنهاد روسیه درباره ایجاد «کریدورهای سبز» برای تجارت عاری از جنگ تجاری و تحریم، به ویژه هم اکنون بسیار ضروری است.

وی در ادامه اظهار داشت: دهه های گذشته حاکی از آن است که سازمان ملل رسالت اصلی خود را به شایستگی انجام داده است و به عقیده ما منشور سازمان ملل متحد همچنان منبع اصلی قوانین بین المللی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بخش عمده‌ای از سخنرانی خود را به کرونا اختصاص داد. وی با اشاره به تهیه واکسن کرونا در روسیه گفت که کشورش حاضر است تا به کارکنان داوطلب سازمان ملل به صورت رایگان واکسن کرونا بزند. واکسنی که روسیه مدعی کشف آن است، «اسپوتنیک ۵» نام دارد.

پوتین نیز افزوده است که واکسن ضد ویروس کرونا باید در سراسر جهان در دسترس باشد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنرانی‌اش در مورد واکسن روسی ضد کرونا گفت: "ما آماده هستیم تا تجربه خود را به اشتراک بگذاریم و با همه کشورها و ساختارهای بین‌المللی، از جمله تأمین واکسن روسی به سایر کشورها، که قابلیت اطمینان، ایمنی و اثربخشی آن را اثبات کرده است، به تعامل ادامه دهیم."

وی تاکید کرد: "روسیه متقاعد شده که در حال حاضر استفاده از تمام ظرفیت‌های صنعت داروسازی جهانی به منظور دستیابی رایگان به واکسیناسیون برای شهروندان تمام کشورها قابل پیش بینی است."

نظرات بینندگان