arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

عربستان: حج عمره از ۱۳ مهرماه به صورت تدریجی از سرگرفته می‌شود

وزارت کشور عربستان سعودی از بازگشایی حج عمره و ازسرگیری ادای مناسک آن به شکل تدریجی از تاریخ ۴ اکتبر (۱۳ مهرماه) خبر داد. این تصمیم علاوه بر بازگشایی حج عمره، شامل ورود تدریجی زائران به مسجد الحرام و مسجد نبوی نیز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت سعودی با بازگشایی تدریجی حج عمره ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا موافقت کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، یک منبع مسئول وزارت کشور عربستان در این باره گفته که ریاض مجوز ادای مناسک حج عمره از تاریخ چهارم ماه آینده میلادی را صادر کرد.

منبع مسئول اظهار داشت که این تصمیم بنا به دستورالعمل‌های دستگاه‌های ذی ربط مقابله با ویروس کرونا ویروس کرونا و در پاسخ به درخواست بسیاری از مسلمانان داخل و خارج از کشور برای انجام مناسک عمره صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که این تصمیم علاوه بر بازگشایی حج عمره، شامل ورود تدریجی زائران به مسجد الحرام و مسجد نبوی نیز می‌شود.

پیشتر روزنامه «عکاظ» درباره تدریجی بودن بازگشایی حج عمره گزارش داده بود که عمره گزاران به صورت مرحله‌ای مجوز ادای مناسک عمره و حضور در مسجدالحرام را خواهند داشت و در مرحله اول تعداد محدودی می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

روزنامه سعودی افزود: طرح بازگشت تدریجی حج عمره مبتنی بر ساماندهی الکترونیکی است که بر اساس آن تاریخ و ساعت ادای فریضه حج مشخص می‌شود و عمره‌گزار باید گزارش پزشکی مربوط به صحت و سلامت نسبت به ویروس کرونا را در اختیار داشته باشد.

حج تمتع در سال جاری به علت ویروس کرونا به صورت کاملا محدود و با حضور تنها چند هزار نفر از زائران سعودی برگزار شد.

نظرات بینندگان