arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واعظی: شاهد علامت‌های مثبتی از کره جنوبی هستیم
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۵

رییس دفتر رییس جمهوری درباره آخرین وضعیت مطالبات مالی از کره جنوبی گفت:‌ با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نروید
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۶

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از هموطنان ایرانی خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای ایران و عراق نیایند و گفت: دولت عراق امسال زوار خارجی اعم از ایرانی و سایر کشورها را پذیرا نیست.

سرلشکر سلامی: مقامات آمریکایی امروز نمی‌توانند به تنهایی در یکی از خیابان‌های کشور‌های اسلامی رفت و آمد کنند
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۴

فرمانده کل سپاه گفت: آیا مقامات آمریکایی امروز می‌توانند به تنهایی در یکی از خیابان‌های کشورهای اسلامی رفت و آمد کنند؟ نمی‌توانند چون همه ملت‌ها علیه آنها هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا امروز نقطه نفرت مردم عالم است و حتی شهروندان آمریکایی هم امروز مرگ بر آمریکا می‌گویند، تصریح کرد: در آمریکا امروز چیزی جز دود، آتش، فقر، تبعیض‌نژادی و دو قطبی شدن و از بین رفتن آزادی نمی‌بینیم.

فرود اضطراری هواپیمای معاون ترامپ
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۲

هواپیمای حامل «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به دلیل مشکل فنی در قسمت موتور مجبور به فرود اضطراری شد. خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داده که مشکل فنی شاید به دلیل برخورد با یک پرنده ایجاد شده است.

مسیح مهاجری: حذف کامل نام، تصویر، فیلم، سخن و اقدامات آیت‌الله هاشمی از تاریخ دفاع مقدس، تحریف خطرناکی است
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۲

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری نوشت: حذف کامل نام، تصویر، فیلم، سخن و اقدامات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه دیگر این نوع تحریف خطرناک تاریخ دفاع مقدس است. در همین مراسم تجلیل، حتی یک عکس از آقای هاشمی رفسنجانی که فرمانده جنگ بود و مقدمات همان پذیرش عاقلانه و مدبرانه قطعنامه را فراهم کرده بود، دیده نشد. در گزارش رئیس ستاد نیروهای مسلح نیز حتی اشاره‌ای به آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از فرماندهان واجب‌التکریم وجود نداشت درحالی که هاشمی رفسنجانی برجسته‌ترین نقش را در دفاع مقدس داشت. رسانه ملی و دستگاه‌های رسمی تدوین تاریخ دفاع مقدس نیز همین روش را سالهاست که در پیش گرفته‌اند و متأسفانه این ظلم را به تاریخ ایران و تاریخ دفاع مقدس روا می‌دارند بطوری که آقای هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه‌ها و موزه‌های دفاع مقدس و یادواره‌ها و همایش‌ها هم سانسور می‌شود. تأسف‌ بالاتر اینست که علاوه بر حذف، حتی تهمت و دروغ نیز نثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌کنند. اینان، مرتکب خائنانه‌ترین نوع تحریف می‌شوند.

عربستان: حج عمره از ۱۳ مهرماه به صورت تدریجی از سرگرفته می‌شود
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۱

وزارت کشور عربستان سعودی از بازگشایی حج عمره و ازسرگیری ادای مناسک آن به شکل تدریجی از تاریخ ۴ اکتبر (۱۳ مهرماه) خبر داد. این تصمیم علاوه بر بازگشایی حج عمره، شامل ورود تدریجی زائران به مسجد الحرام و مسجد نبوی نیز می‌شود.

ریاض: هرگونه توافق هسته‎‌ای با ایران نباید به اشاعه سلاح منجر شود
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۰

دولت سعودی دیشب در نشست هفتگی خود به ریاست ملک سلمان پادشاه این کشور اعلام کرد که توافق هسته‌ای جدید با ایران باید در راستای ادامه تلاش‌ها برای عاری شدن منطقه از سلاح کشتار جمعی صورت بگیرد.

ریاض در ادامه بیانیه خود ایران را به ایجاد تنش در منطقه و جهان متهم کرد و افزود: در هر توافق جدیدی که صورت بگیرد، باید رفتارهای ایران که باعث بی ثباتی در منطقه و جهان می‎شود، مورد بررسی قرار بگیرد.

واکنش آمریکا به اظهارات روحانی
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۰

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود به اظهارات رئیس جمهور ایران در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد و نوشت: «روحانی در هفتادو پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد ایران از صلح حمایت کرده و با تروریسم می‌جنگد».

اورتگاس در توئیتی دیگر گفت: «اگر دوران سلطه و هژمونی که روحانی از آن حرف می‌زند به پایان رسیده است، چرا ایران نیروها و گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‎کشد و از تلاش‌هایش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب‌الله دست برنمی‌دارد؟».

رییس جمهور کره جنوبی: زمان آن رسیده که پایان جنگ کره اعلام شود
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۴

رییس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درخواستش برای اعلام پایان جنگ کره را بار دیگر تکرار کرد و گفت: این امر می تواند زمینه را برای خلع سلاح هسته ای کامل و صلح پایدار در شبه جزیره فراهم کند.

نظرات بینندگان