arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

مراسم تحلیف لوکاشنکو، در میان اعتراضات مخالفان در بلاروس برگزار شد

طبق گزارش‌ها، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس امروز چهارشنبه در کاخ استقلال این کشور در مینسک پایتخت بلاروس مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق گزارش‌ها، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس امروز چهارشنبه در کاخ استقلال این کشور در مینسک پایتخت بلاروس مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کرد.

به گزارش فارس، در حالی که برخی اعتراض‌های داخلی و مداخلات کشورهای غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس ادامه دارد، رسانه دولتی این کشور از مراسم تحلیف ریاست جمهوری «الکساندر لوکاشنکو» به عنوان رئیس‌جمهور خبر داد.

«بِلتا» خبرگزاری دولتی بلاروس گزارش داد، الکساندر لوکاشنکو در کاخ استقلال بلاروس به عنوان رئیس‌جمهور این کشور سوگند خورد و مراسم تحلیف را برگزار کرد.

طبق این گزارش، چند صد نفر به مراسم تحلیف الکساندر لوکاشنکو دعوت شده بودند که در بین آنها مقام‌های ارشد کشور شامل اعضای مجلس نمایندگان و «شورای جمهوری» حضور داشتند.

بلتا در گزارشی خود درباره این مراسم افزود: «الکساندر لوکاشنکو با دست راست خود قانون اساسی بلاروس را در دست داشت و به زبان بلاروسی سوگند یاد کرد و بعد از سوگند خوردن او، خانم لیدیا یرموشینا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات گواهی ریاست جمهوری جمهوری بلاروس را به وی داد».

در پایان گزارش این رسانه آمده است: «انتخابات ریاست جمهوری بلاروس نهم آگوست (19 مرداد) برگزار شد و طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، لوکاشنکو با 80.1 درصد آرا پیروز شد. میزان مشارکت در انتخابات 84.28 درصد بود».

نظرات بینندگان