arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

سودان از گفت‌و‌گو با آمریکا درباره «صلح عربی-اسرائیلی» خبر داد

خبرگزاری رسمی سودان «سونا»،‌ امروز (چهارشنبه)، از اتمام گفت‌و‌گوی هیأت سودانی با هیأت آمریکایی در امارات خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رسمی سودان «سونا»،‌ امروز (چهارشنبه)، از اتمام گفت‌و‌گوی هیأت سودانی با هیأت آمریکایی در امارات خبر داد.

طبق این گزارش، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان پس از مذاکرات سه روزه با هیأت آمریکایی در امارات ظهر امروز به کشور بازگشت.

سونا در ادامه با «جدی»‌ و «صریح» توصیف کردن این گفت‌‌‌و‌گوها، خبر داد که در این مذاکرات مسئله فیمابین و در صدر آنها خط زدن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و محدویت‌هایی که آمریکا علیه شهروندان سودانی اعمال کرده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است که در این گفت‌و‌گوها همچنین مسائل منطقه و در رأس آن «آینده صلح عربی-اسرائیلی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی سودان در ادامه با اشاره به مسئله «صلح عربی-اسرائیلی» ادعا کرد که این موضوع منجر به برقراری ثبات در منطقه و حفظ حقوق مردم فلسطین در برپایی کشورشان خواهد شد آن هم بر پایه راهکار دو دولتی و نقشی که سودان در راه برقراری این صلح خواهد داشت.

سونا در پایان خبر داد که نتایج این مذاکرات به دستگاه‌های دولت انتقالی این کشور ارائه خواهد شد تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا در نتیجه مقامات این کشور به نگرشی مشترک در ارتباط با این مسائل و تحقق منافع و آرمان ملت سودان دست یابند.

روز یکشنبه بود که عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در صدر هیأتی بلندپایه متشکل از «نصرالدین عبدالبارئ» وزیر دادگستری و «علی بخیت» مدیر دفتر «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان وارد ابوظبی شد تا با مسئولان آمریکایی و اماراتی درباره عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو گفت‌وگو کند.

تمام اقدامات پس از آن است که امارات متحده عربی به تاریخ بیست و سوم مرداد و کشور بحرین در تاریخ بیست و یکم شهریور اعلام کردند، با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسید‌ه‌اند.

نظرات بینندگان