arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

آسوشیتدپرس: آغاز بررسی بزرگ بین‌المللی برای تعیین تاثیربخشی یک واکسن تک‌دوزی کرونا

شرکت داروسازی آمریکایی جانسون اند جانسون یک بررسی بزرگ نهایی را شروع می‌کند تا ثابت کند یک دوز واحد واکسن کووید-۱۹ ساخت این شرکت می‌تواند باعث حفاظت در برابر ویروس کرونا شود. این بررسی که روز چهارشنبه ۲ مهر شروع می‌شود، یکی از بزرگترین بررسی‌های واکسن کروناویروس تا به حال است، تزریق یک دوز این واکسن را در افرادی در آمریکا، آفریقای جنوبی، آرژانتین،برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک و پرو آزمایش می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت داروسازی آمریکایی جانسون اند جانسون یک بررسی بزرگ نهایی را شروع می‌کند تا ثابت کند یک دوز واحد واکسن کووید-۱۹ ساخت این شرکت می‌تواند باعث حفاظت در برابر ویروس کرونا شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این بررسی که روز چهارشنبه ۲ مهر شروع می‌شود، این بررسی که یکی از بزرگترین بررسی‌های واکسن کروناویروس تا به حال است، تزریق یک دوز این واکسن را در افرادی در آمریکا، آفریقای جنوبی، آرژانتین،برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک و پرو آزمایش می‌کند.

‍چند واکسن کرونای دیگر، از جمله واکسن‌های ساخت شرکت‌های مدرنا و فایزر در آمریکا و چند واکسن در کشورهای دیگر از جمله چین در مراحل نهایی آزمایشی هستند.

کارشناسان می‌گویند امیدوارند تا پایان سال میلادی جاری دست کم یک واکسن موثر برای کرونا در آمریکا یافت شود.

مقامات بهداشتی در آمریکا می‌گویند بی‌خطر و موثر بودن واکسن را فدای شتاب برای تایید واکسنی برای کرونا نخواهند کرد.

دکتر فرانسیس کالینز، رئیس موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم بدون نادیده گرفتن مسائل مربوط به بی‌خطر بودن و تاثیربخشی واکسن، به واکسن‌های دست یابیم که زندگی‌ افراد را نجات دهد.»

اما بسیاری از متخصصان واکسن در آمریکا می‌پرسند آیا سازمان غذا و داروی آمریکا در صورت فشار شدید دولت ترامپ به این اهداف پایبند خواهند ماند یا نه. ترامپ مداوما زمان‌بندی سریع‌تری را برای دستیابی به واکسن جدید نسبت به آنچه کارشناسان می‌گویند، بیان کرده است.

ترامپ روز چهارشنبه لینک گزارش خبری مربوط به بررسی واکسن جانسون اند جانسون را توئیت کرد و نوشت سازمان غذا وداروی آمریکا «باید سریع‌تر عمل کند.»

در همین حال، آزمایش یک واکسن تجربی دیگر برای کرونا در آمریکا که شرکت آسترا-زنکا آن را ساخته است، همچنان متوقف است و با اینکه بررسی‌های این واکسن در کشورهای دیگر از سر گرفته شده است، مقامات بهداشتی آمریکا در حال بررسی علت به وجود یک عارضه جانبی وخیم در دو نفر از دریافت‌کنندگان این واکسن هستند.

حتی اگر سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری یک واکسن کرونا را تا پایان سال میلادی جاری بدهد، عرضه این واکسن محدود خواهد بود و در ابتدا به گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر کرونا و کارکنان پزشکی تزریق خواهد شد.

اغلب آمریکاییان احتمالا تا مدتی در سال بعد میلادی یعنی ۲۰۲۱ باید صبر کنند تا به واکسن دست یابند.

 

نظرات بینندگان