arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

هشدار استاندار: وضعیت درست نشود، یک هفته دیگر، محدودیت ها به قم بر می گردد / ازنظر بستری و فوت بیماران کرونایی در یک وضعیت بسیار ویژه و خطرناکی قرارگرفته‌ایم

استاندار قم گفت: اگر تا یک هفته آینده وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پاساژها، بستی فروشی، نانوایی‌ها، گیم نت و غیره در استان اصلاح نشود محدودیت‌های کرونایی بازخواهد گشت. وی یادآور شد: قم ازنظر بستری و فوت بیماران کرونایی در یک وضعیت بسیار ویژه و خطرناکی قرارگرفته است. وضعیت کرونایی قم حاکی از این است که باید محدودیت‌های کرونایی را افزایش دهیم و از حجم بازگشایی‌ها کم کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار قم گفت: اگر تا یک هفته آینده وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پاساژها، بستی فروشی، نانوایی‌ها، گیم نت و غیره در استان اصلاح نشود محدودیت‌های کرونایی بازخواهد گشت.

به گزارش ایسنا، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، افزود: مابین سلامت و اقتصاد جامعه، سلامت را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی افزود: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجمع مانند پاساژها، بستنی‌فروشی‌ها،نانوایی‌ها و غیره اصلا مطلوب نیست.

استاندار قم گفت: مساله دورکاری برای بانوان شاغل و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای باید باقدرت بیشتری در استان اجرا شود. الکترونیکی کردن خدمات اداری و مساله دولت الکترونیک باید در این شرایط باقدرت و شدت دنبال شود.

وی یادآور شد: قم ازنظر بستری و فوت بیماران کرونایی در یک وضعیت بسیار ویژه و خطرناکی قرارگرفته است. وضعیت کرونایی قم حاکی از این است که باید محدودیت‌های کرونایی را افزایش دهیم و از حجم بازگشایی‌ها کم کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: آمارهای کرونایی نشان می‌دهد که تلفات و مبتلایان موج سوم کرونا بیشتر از دو موج قبل از آن خواهد بود.

به گفته سرمست، اینکه در شرایط بحران کرونایی هیچ متقاضی جدیدی در جذب پرستار در قم در اوج بیکاری وجود ندارد نگران‌کننده است.

استاندار قم گفت: فلسفه غیرحضوری شدن مدارس برای کاهش تجمعات است و نباید این مراکز به محلی برای برپایی برخی محافل تبدیل شود.

سرمست همچنین با اشاره به پیشنهاد برپایی نماز جمعه از هفته آینده در قم، گفت: اقامه نماز جمعه با شرایطی که قم در آن قرار دارد باید با حساسیت‌های ویژه انجام بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: متوفیان بخش‌ها و روستاهای قم با سازوکارهای نظارتی علوم پزشکی قم می‌توانند اموات خود را در قبرستان‌های محلی دفن کنند.

وی اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره برای ما راهگشا بوده و موظف هستیم که در تمام تصمیم‌گیری‌ها آن‌ها را لحاظ کنیم.

نظرات بینندگان